Vuurdoop voor de JO11 in eerste klasse tegen HVV/Clinge: 4-13

S.V. Oostburg

Zaterdag 22 september stond de eerst competitiewedstrijd en vuurdoop op het programma in de eerste klasse voor de JO11 van Oostburg. De vaste supporter was er weer bij voor een uitgebreid verslag:

Helaas kreeg de trainer vrijdagavond het bericht dat Kas een gebroken pols heeft opgelopen tijdens de training van afgelopen donderdag. šŸ™ Veel beterschap! Gelukkig is Chai er weer wel bij. Na een avondje puzzelen heeft trainer Ger een opstelling met Arjen in het doel, verder zal er voor sommige spelers even van positie gewisseld worden.

Voortvarende start

Hulst trapt af en na wat heen en weer spel is het Sen die zijn kans neemt, van ver schiet en de bal in het doel ziet gaan: 1-0. Hulst valt terug aan na de aftrap met een schot naast en twee pogingen over het doel. Jesse kan er alleen op uit, maar stuit op de keeper en het schot van Sen gaat over. Jammer maar goed geprobeerd. Hulst blijft toch ook druk zetten, het is op te passen zeker de verdediging van Oostburg moet alert zijn. Chai probeert druk te zetten, Jesse krijgt een mooie kans maar de bal gaat op de lat, maar na een mooie bal van Iliano kan Jesse er alleen van door, keeper uit de goal en het is 2 -0! Daarna heeft Arjen twee mooie reddingen, hij werpt zich op de bal. Sen probeert het nog eens van ver, maar de keeper red. De snelle tegen aanval van Hulst is onhoudbaar 2-1. Na nogmaals een mooie redding van Arjen gaan we 2 minuten rusten.

Hulst komt op voorsprong

Na twee minuten rust, gaan we weer verder met deze wedstrijd. Hulst trapt opnieuw af. Hulst heeft er veel zin in en Arjen heeft het druk, maar het doel blijft leeg. Een mooie aanval van Corne over links is wel raak 3-1. Dan gaat het ineens vlug, de verdediging van Oostburg loopt niet helemaal lekker en al gauw wordt het 3 -2 en 3 -3. Ryan staat in de verdediging maar probeert toch van ver eens de keeper te verrassen, helaas vliegt zijn bal net over. Een schot van Hulst wordt door Arjen klem vast tussen de benen voor de lijn gestopt. Op de helft van Hulst is het Jesse die helaas zijn schot naast ziet gaan. Dan krijgt Hulst een corner nadat de bal uit is gegaan en gaat er per ongeluk via de voet van Ryan een bal in het doel 3- 4. Dat is niet zo leuk, maar niets aan te doen Ryan. Toch zijn we er wat door aangeslagen en al gauw is het 3 -5. Met deze stand gaan we rusten voor 15 minuten.

Tweede helft

Oostburg mag aftrappen en gaat met de zelfde opstelling verder. Hulst zet al gauw weer druk en er wordt door Oostburg met alle macht verdedigt. Wij komen nu op de helft van Hulst. Sen heeft een mooie voorzet op Ryan, helaas naast, maar wel een corner. Deze levert een kans voor Ryan om te schieten, maar de bal beland in de verdediging. Hulst heeft een snelle tegen aanval, die wel raak is: 3-6. Dat wil niet zeggen dat wij geen kans krijgen, Jesse pass naar Corne, bal op de lat! Goed geprobeerd Corne, volgende keer gaat hij er vast wel in! Iliano, Ryan en Sem krijgen het zwaar te voorduren met de aanvallen van Hulst. Er is moeilijk een voet of been tussen te krijgen. En ieder schot is dan ook raak: 3 ā€“ 7. Met de moed in de schoenen gaan we verder. Arjen is een goede keeper ondanks de tegen doelpunten houd hij er ook veel tegen op spectaculaire wijze. Na nog twee aanvallen van Hulst met goed resultaat gaan we twee minuten weer rusten. Het staat nu: 3 -9.

Hulst loopt verder uit

Het laatst kwartier gaat in, na opnieuw af te trappen is weer de druk van Hulst op de verdediging van Oostburg. Een mooie voorzet van Corne naar Chai, die schiet helaas net over. Jammer maar blijven proberen Chai, je weet maar nooit!
Hulst heeft wissels, wat wij niet hebben dus zo komt er iedere keer weer nieuwe energie in hun team. Zo is het ook mogelijk om verder uit te lopen naar 3 -10. Na een overtreding mag Corne wel een vrije trap nemen maar de red de keeper. Een corner van Sen gaat helaas ook op de keeper. Daarna gaat het snel en lijkt het een ā€œschiettentā€ op de helft van Oostburg. We moeten de 3-11 en 3-12 incasseren. Na een aanval van Jesse gebeurt het ook bij Hulst, een eigen doelpunt: 4-12! De laatste minuten tikken gelukkig voor Oostburg weg, maar toch valt er nog Ć©Ć©n doelpunt: 4-13.

Ondanks alles heeft Arjen heel goed gekeept, de overige spelers goed hun best gedaan en hebben we volgende week hopelijk weer een kans tegen Arnemuiden!

Bedankt weer, ondanks de uitslag, voor dit leuke verslag! We proberen zo veel mogelijk verslagen op de site te krijgen zodat alle leden op de hoogte kunnen blijven van de andere teams. Heb jij ook een leuk verslag van je team? Stuur het naar website[at]svoostburg[dot]nl en wij zetten het op de site!

Categorieƫn