Bekerwedstrijd Axel JO11-1- Oostburg JO11-1 spannend tot de laatste minuut!

S.V. Oostburg

Zaterdag 1 september was het dan weer zover, na de zomerstop begonnen de eerste bekerwedstrijden weer. Oostburg JO11-1 mocht aantreden tegen Axel JO11-1 om 10.00 uur te Axel. Hieronder een verslag van de wedstrijd die erg spannend was:

Spelregels

De nieuwe trainer Ger van de Voorde en Iliano waren er helaas niet bij, maar Ger werd door Johanan en Jos prima vervangen.
Oostburg mag aftrappen om een niet zo’n prachtig veld, waar hier en daar een putje licht. Na de aftrap wordt er direct druk op Axel gezet, wat al gauw de eerste corner voor Chai oplevert. Deze gaat helaas verloren in de verdediging van Axel. Er zijn nu ook nieuwe spelregels, ingooien wordt indribbelen, veld is wat kleiner, vrije trap met 5 meter afstand.

Als Axel in de aanval gaat is het Sem die een paar keer goed weg werkt als centrale verdediger en Axel de bal ook over schiet. Dan kunnen wij weer ten aanval via Jesse naar Ryan, schot net naast. Ook Sen probeert het eens van afstand maar ook dat gaat naast. We blijven hangen op de helft van Axel en via goed samenspel, van Arjen, Ryan, Chai naar Jesse is het toch raak 0 -1!

Op en neer

Het spel gaat op en neer met aanvallen van Axel met schoten op Kas en doel, die gelukkig voor ons,over of naast gaan. Aan de kant van Axel blijft het gevaar van Oostburg ook dreigen. Corne via Chai naar Jesse, schot op keeper. Jesse en Sen beide op de keeper. Als Sen een vrije trap krijgt na een overtreding, schiet hij deze volledig naast, dat is jammer! Als Jesse mag in dribbelen en direct op doel schiet, wordt deze op de lijn weg gekopt! Axel raakt maar niet op onze helft en ook Sem krijgt na een corner van Sen een mooie kopbal, die helaas naast gaat.

Goed geprobeerd! De tegenaanval van Axel gaat gelukkig voor ons op de paal. Dan blijft Axel op onze helft hangen en is het spannend met diverse corners en blijft het druk voor het doel van Kas. Dan fluit de scheidsrechter af, maar we spelen nu 30 minuten inplaats van 25, dus gaan we nog 5 minuten door, waarin het spannen blijft aan beide zijdes. We gaan rusten met 0 – 1!

2e helft

In de tweede helft blijft Kas keepen en trapt Axel af. Die hebben er veel zin in, want zetten direct druk op Oostburg. Maar een terugspeel bal van Axel, gaat via de schoen van hun keeper in het doel en dat betekent 0 -2 voor Oostburg. Daar zijn ze in Axel niet blij mee! Maar door toch druk te blijven zetten van Chai en Ryan gaat het dus mis. Axel laat het er dus niet bij zitten en diverse aanvallen blijven nu komen. De verdediging van Oostburg: Corne, Sem en Arjen hebben het zwaar. Na een corner van Axel waarin de bal terug in het spel komt, het druk voor Kas is wordt het toch 1 -2. Na de aftrap van Oostburg is het weer Axel die flink op komen zetten. Gelukkig hebben we ook geluk, met ballen naast en op de lat, maar de spanning is enorm. Ook aan de kant bij de supporterende ouders wordt er mondelinge strijd geleverd!

Spannend

Waar Axel strijdlustig blijft, zakt bij Oostburg de pit en energie. We komen dan toch op de helft van Axel waar Jesse, Sen een voor zet kan geven, die helaas op de keeper schiet, net als Ryan en Chai. Aan de andere kant hebben wij geluk dat Kas een hele goede dag heeft en er veel uit houd. De strijd wordt wat grimmiger met hier en daar eens een opstootje. Axel zet opnieuw aan, corner Axel die Sem nog mooi kan weg koppen. Maar Axel blijft nu op onze helft hangen en in de kluts is het toch 2 -2. Beide ploegen krijgen nog kansen in de laatste minuten, maar gelukkig blaast de scheidsrechter af en blijft het 2 -2.

Wederom bedankt aan de vaste supporter van de JO11-1 voor dit leuke verslagje! We houden graag iedereen binnen de vereniging op de hoogte van alle teams dus heb jij ook een verslagje of heb je een leuke wedstrijd gezien als toeschouwer waar je over wil schrijven. Stuur dan je verslagje naar website[at]svoostburg[dot]nl