Trotse trainers na winst JO8-1 tegen Axel

Terwijl pakjesboot 12 al heel dicht bij Nederland was, stond er voor het team van S.V. Oostburg JO8-1 een thuiswedstrijd tegen Axel op het programma. Hieronder een verslag van de trainers.

Axel

Omdat we nog niet eerder tegen Axel hebben gevoetbald was dit een wedstrijd was om naar uit te kijken.
Het publiek was dan ook in grote getalen op komen draven en ze kregen waar voor hun geld hoor. Wat een wedstrijd. Met Justin en Ymke achterin, Ymke links- en Justin rechtsachter stond er in ieder geval een mooi blok voor Christian om zo de spitsen van Axel af te stoppen. Xander was de centrale man op het middenveld. Hielke en JO7 speler Nino begonnen voorin en Ezekiel even in de wissel.

Nadat er voor de aftrap is gefloten, begint de wedstijd meteen in volle strijd. De SVO spelers gaan meteen in de aanval en voor we het wisten stond het al 1-0 door Justin. Dan in de 3e minuut, Xander in de aanval. Een schot… en een goal, 2-0! Na nog een goal van Justin krijgt Axel een kans en ze scoren de 3-1. Nino krijgt een bal in zijn gezicht en Ezekiel komt erin. Vlak voor rust pikt Xander nog zijn tweede goal mee.

Rust

Na een heerlijke beker limonade is het team klaar voor de 2e helft. De wind steekt op en het wordt wat frisser langs de lijn maar de spelers lijken nergens last van te hebben. Xander gaat keepen en Christian neemt Xander zijn positie over op het middenveld. Ezekiel lijkt op zoek naar veel goals, in korte tijd scoort hij twee keer. Tussendoor krijgt Axel nog een kans waarna Xander een mooie doeltrap neemt richting Ymke zodat wij direct weer in de aanval kunnen. Ymke maakt vervolgens vanaf grote afstand een prachtig doelpunt. 7-1

Niet alleen komt de stoomboot van sinterklaas op stoom, ook de gebroeders Roest lijken niet meer te houden. Hielke scoort de 8-1 met een goal prachtig in de kruising. Waarna zijn broer Christian een hattrick scoort, de 11-1 door de benen van de keeper. Hielke en Ezekiel wisselen de goals af waarna Ymke nog een tweede goal maakt. Uiteindelijk komen we uit op een uitslag van 19-2, want Axel kon nog 1 keer scoren in de laatste minuten.

In de tweede helft namen we snel afstand van Axel, de tips en de antwoorden op de vragen van de spelers in de rust hebben misschien geholpen. Het team werkt hard en speelt heel goed samen, ze gunnen elkaar goals en gaan niet alleen voor eigen succes. Wat een mooie wedstrijd weer. Met zo’n inzet is het echt geweldig om naar jullie te kijken. De wedstrijd van volgende week is verzet naar half december. Maar we zullen in plaats hiervan een extra training geven want de week erop staat de thuiswedstrijd tegen Terneuzense boys JO8-1 op het programma. Ik kijk er naar uit.

Groet van jullie trotse trainers,
Remco & Martin

Doelpunten: