Verenigingsnieuws

Preventieakkoord Zeeuws-vlaanderen; Ook S.V. Oostburg zet zich in!

S.V. Oostburg

Het preventieakkoord maakt Zeeuws-Vlaanderen een leven lang gezond en fit! Doel is om de inwoners van de gemeente Hulst, Sluis en Terneuzen gezonder te maken. Minder roken, minder alcohol drinken en minder overgewicht. Ook wilt men een gezondere leefomgeving voor de inwoners, de mentale weerbaarheid van jongeren verhogen en mogelijkheden scheppen om de ouderen vitaal te laten blijven.

Diverse verenigingen (waaronder onze vereniging), organisaties, bedrijven, GGD Zeeland en de drie gemeenten in Zeeuws-Vlaanderen; Hulst, Sluis en Terneuzen hebben het preventieakkoord Zeeuws-Vlaanderen ondertekend. De drie wethouders van volksgezondheid van de gemeenten hebben hun handtekening onder het preventieakkoord gezet; Rene Ruissen van gemeente Hulst, Jack Werkman van gemeente Sluis en Sonja Suij van gemeente Terneuzen.

Het preventienetwerk bestaat naast gemeenten en GGD Zeeland uit lokale organisaties zoals wijkraden, sportverenigingen (ook wij als S.V. Oostburg), muziekscholen, fitnessaanbieders en supermarkten en uit regionale organisaties van zorg, kinderopvang, onderwijs en wonen. Deze partijen zetten zich gezamenlijk in voor de gezondheid van de Zeeuws-Vlamingen.

preventieakkoord Zeeuws-vlaanderen