Oostburg 3 pakt de punten uit bij Aardenburg 2

Manager Johan en zijn assistent Ger waren vrijdagavond en vooral zaterdag druk in de weer om een elftal te formeren. En dat was ze weer goed gelukt. Er waren er deze keer zelfs een paar bij die in de basis zouden starten, maar hun basisplek wilden afstaan aan spelers van het 2de die graag eens wilden spelen in een voetballend team. Wat men allemaal niet over heeft voor elkaar. Spelers die mee wilden bedankt langs deze weg en doe er je voordeel mee in je verdere carrière…

Debuut

Sommigen spelers maakten hun debuut deze dag voor het 3de elftal zoals Ruvon en Max. Max kon nu eens laten zien wat hij afgelopen jaar allemaal van Jethro heeft opgestoken. Na het uitdelen van de shirts die weer netjes gewassen waren en niet in de droger hadden gezeten (dank Elly) en een korte peptalk van manager Johan (daar hangt de opstelling, we wisselen na 22,5 minuut ongeveer en suc6) konden we aan de bak.

De eerste 15 minuten bleek het 3de toch wel een beetje last te hebben van een andere samenstelling dan regulier. Men kreeg geen grip op de wedstrijd en daardoor werd er geleund op de verdediging. Gelukkig hadden we Max in het doel staan was de gedachte en we hielden de nul, totdat… Max een welbekend Jethrootje maakte, oftewel niemand in de buurt, bal kunnen vangen, door de handen en over de doellijn, 1-0.

Het 3de zou het 3de niet zijn om zich te herpakken en zo deed Max dat ook. Na wat wisselingen was de juiste samenstelling gevonden en al snel werd het 1-1 door een mooie individuele actie van Michael. Kort daarna een vrije trap waarbij iedereen rekende op een voorzet. Peter dacht daar anders over en deze keer geen ‘Petertje’ (zoals Sluiskil uit, seizoen 2016/2017), maar een mooie knal in de winkelhaak 1-2. Voor rust werd het zelfs nog 1-3 door een intikker van Jeffrey. En ondanks een valse start konden we dus gaan rusten met een voorsprong.

Rust en erna

Zoals gebruikelijk ging het in de rust niet over tactiek en andere voetbaltechnische zaken, maar gewoon over ‘stappen in Delft’, keepersshirt dat niet te strak zit, de Klassieker en de koploper is te pakken. Na de rust bleef het 3de voetballen. Moet een genot geweest zijn voor de gastspelers. Dit resulteerde in een vloeiende combinatie tussen de veteranen Peter, Ger en Michael. Waarbij Ger alleen voor de keeper kwam en goed afrondde, 1-5. Daardoor blijft hij bijna 1 op 1 lopen. Johan vond dat hij niet kon achterblijven deze wedstrijd. Er werd een corner genomen en met een karakteristieke halve omhaal legde hij de bal (on)bewust op het hoofd van Peter die beheerst de 1-5 maakte.

Het slotakkoord was voor Johanan die als een echte spits zijn balletje stond op te wachten die de keeper dan ook precies in zijn voeten speelde. In de 1 tegen 1 situatie was hij de keeper de baas, 1-6. De laatste 15 minuten verliepen nog wat rommelig, maar gescoord werd er niet meer door beide teams.

Een lekkere wedstrijd met 7 doelpunten dus de supporters, waarvan het overgrote deel van Oostburg, waren ook tevreden. Supporters en gastspelers bedankt en volgende keer zullen er ongetwijfeld weer spelers van het 3de waar nodig het 2de ten hulp schieten. De trainingen, sfeer en teambuilding op de vrijdagavond werpen zijn vruchten af…..