JO6-1 JO7-1

Proeflessen voor de mini’s starten weer! Kom je ook?

De mini’s beginnen weer bijna aan het nieuwe voetbalseizoen. Kom je ook proeflessen volgen? Dinsdag 27 augustus is het zover!

Afgelopen seizoen was zeer geslaagd, we hebben zelfs vanuit verschillende aangrenzende woonplaatsen mini’s mogen verwelkomen. Soms stonden er meer dan 15 mini’s op het veld. Sommige mini’s hebben zelfs al meegedaan aan het jeugdtoernooi, het verdienen van een medaille is natuurlijk altijd erg leuk.

In het nieuwe seizoen gaan de mini’s elke week trainen in plaats van tweewekelijks nu. De tweede en derde training (3 sep en 10 sep) valt Jens in voor Arjen Versluijs. Jens De Schrijver uit Aalter trainde afgelopen seizoenen de U9 van Club Brugge, klik hier. Hoe leuk is dat?! Jens, alvast bedankt!

Wat is mini’s voetbal?
Bij de mini’s leren de kinderen de basis voetbal vaardigheden. Elke speler heeft een bal en er worden nieuwe en bestaande oefeningen gebruikt. Ze leren dribbelen, schieten en binnen de lijnen te voetballen. Elke training ronden we af met een wedstrijdje, maar dan zijn de mini’s nog niet klaar. Iedereen helpt opruimen, wie de meeste pionnetjes opruimt heeft gewonnen!

17 dingen die kinderen leuk vinden aan voetbal

1. Heel hard rennen
  2. Kinderen uit de buurt spelen ook in mijn team
  3. Schijnbewegingen maken
  4. Hetzelfde rugnummer hebben als mijn broer
  5. Het gevoel wanneer je scoort
  6. De snack in de rust
  7. Nieuwe mensen ontmoeten
  8. De bal schieten
  9. Verdediging spelen
  10. 100 doelpunten maken
  11. Dansen in de kleedkamer
  12. Het vieren van een doelpunt
  13. Keepen, want dan mag ik de bal vasthouden
  14. Samenwerken en overspelen
  15. Nieuwe moves leren
  16. Dat mijn vader/moeder mijn coach is
  17. Eindelijk weer mogen spelen na de zomerstop

Meer informatie, of aanmelden voor proeflessen?
Klik hier voor de mini’s pagina.

Mini's voetbal impressie