JO11-3 winterkampioen na winst tegen IJzendijke

Na een natte donderdagavond, de kleding net op tijd droog, vertrok de JO11-3 op 9 december 2017 om 9.00 uur naar IJzendijke. De laatste wedstrijd voor de winterstop met het doel winterkampioen te worden. IJzendijke staat laatst in onze poule, gaan zij het nog spannend maken of kan de JO11-3 winterkampioen worden? Hieronder een verslag:

Goed begin

We starten met een compleet JO11-3, gelukkig is Diryke er weer bij, Kas keept de eerste helft. Gelukkig is droog met wel een koude wind, maar alles beter dan de regen van donderdag. de aftrap is voor ons en direct wordt er al druk gezet op IJzendijke. De 1e kans is dan ook voor Ryan die zijn bal net voorbij het doel ziet gaan. De aanvallen van IJzendijke lopen vast in de verdediging.

Een doorloop bal van Diryke, gaat voorbij de keeper van IJzendijke en het is Ryan die de bal mooi in tikt 0-1! IJzendijke probeert maar het rood/zwart heeft toch de overhand op het veld. Sen krijgt een kans om te schieten maar de keeper red. Vervolgens gaat de corner van Sen in de verdediging van IJzendijke. Een tweede corner van Sen wordt door de keeper van IJzendijke gevangen. We spelen goed samen en met een mooie voorzet van Sen kan Ryan de 0-2 binnen schieten.

Samenspel

De tegenaanval van IJzendijke stuit op Sem die als verdediger stevig op zijn benen staat en weg werkt. Een tweede voorzet van Sen op Arjen gaat net naast het doel van IJzendijke, goed geprobeerd. Als IJzendijke even een snelle tegenaanval heeft en alleen op Kas af gaan hebben we geluk, want de speler schiet naast. Diryke is voldoende hersteld en ziet zijn schot op de keeper van IJzendijke belanden net als het schot van Sen. Een aanval via Jesse met weer een mooie voorzet naar Arjen is het begin van de 0-3!

Wat zien de supporters en trainers mooi samenspel! Kas heeft niet veel te doen, maar als IJzendijke komt staat hij goed en het doel blijft leeg. Diryke en Ryan zien net voor rust hun bal nog eens over het doel van IJzendijke gaan en Kas red nog een bal net voor de lijn. We gaan dit keer niet rusten, we wisselen van helft en spelen verder.

Nieuwe keeper

De tweede helft gaat Kas het veld in en krijgen we Diryke die voor de eerste keer gaat keepen. Staat hier een kleine Jeanmarie Pfaff? Het is even spannend voor Diryke maar met aanmoediging van papa en de supporters gaat het prima. IJzendijke trap af en krijgen een corner die in de verdediging van ons gaat. Via Corné, Sem, terug naar Corné is het Ryan die kan schieten maar de keeper redt.

Na een overtreding van IJzendijke is het Sem die een vrije trap mag nemen, de bal gaat naar Corne die helaas net naast het doel schiet. Ryan ziet de bal op het dak van het doel gaan, Sem ziet zijn bal 2x voorbij het doel gaan. Na diverse pingpong ballen voor het doel van IJzendijke is het IJzendijke die er uit komt.

Winterkampioen

Na terugverovering van de bal presteren Jesse en Sem het om na elkaar op de lat te schieten. IJzendijke is wat feller de tweede helft krijgen een ingooi en een corner maar de verdediging staat goed en Diryke heeft geen werk. Als Ryan dan weer de kans krijgt en op de keeper schiet, deze los laat is het Sem die de bal wel in tikt en eindelijke weer een goal: 0-4!

Daarna is het Diryke die een vrije trap van IJzendijke klem vast heeft. Corné vecht ook voor iedere bal en kan aan Jesse voor geven, keeper red. Maar dat geldt niet voor de volgende aanval via Sem, Ryan wordt het 0-5! De volgende kans is Sem alleen voor de keeper van IJzendijke maar die redt.

Een corner van Sen gaat voorbij de goal en zo tikken de laatste minuten weg. Het is Ryan zijn geluksdag want als Sem op de keeper schiet, deze los laat is het Ryan die de bal alleen nog een tikje moet geven en het staat 0-6. Dan fluit de scheidsrechter af en is de buit binnen: we zijn winterkampioen! Gefeliciteerd jongens met 8 gewonnen wedstrijden en 1 gelijk spel een geweldige prestatie. Kampioenen blijven Kampioenen!