Hardwerkend JO11-3 wint verdiend van Corn Boys: 5-2

JO11-3-tegen-Corn-Boys

Zaterdag 30 september stond voor JO11-3 de thuiswedstrijd tegen Corn boys 1 op het programma om 10.00 uur. Hieronder een verslag van de reporter ter plekke.

Diryke is helaas ziek, papa Jos fluit en Kas keept de eerste helft. Corn Boys trapt af en direct staan wij al klaar om in de aanval te gaan. De eerste kans is voor Sen die door de verdediging van CB breekt en zijn schot voor langs het doel ziet gaan, net als Ryan die het van de andere kant probeert. We spelen goed samen en zo komt ook Jesse de keeper tegen in zijn schot. Een aanval van CB wordt door Sem goed weg gewerkt, een tweede kans voor CB wordt door Kas gered. In een opgaande wedstrijd liggen momenteel de gelijk en is het hard werken voor de jongens. Kas red na een schot van CB en ook Arjen haalt een bal vanop de lijn weg. Maar voor ons blijven de kansen ook komen, Ryan probeert het twee maal vanaf rechts, een corner van Sen gaat in de verdediging. Een mooie aanval van Jesse en Ryan en weer staat de paal in de weg! Jammer jongens jullie zijn goed bezig! Hoeveel pech kun je hebben als de bal op de lat, paal of zelfs op het dak van het doel beland voor hij erin gaat. Maar we blijven er voor gaan en worden er ook voor beloont! Schot van Sen van ver en daar staat de 1 -0! Als na de aftrap van CB de bal weer verovert is, is het Corné die binnen de minuut de 2 – 0 op het bord zet. Een laatste schot van Sen gaat daarin tegen net over. Rust, wel verdiend na het harde werken!

In de rust moet er geloot worden wie er nu gaat keepen, helaas is het Jesse die het nummertje trekt om te keepen. Kas gaat het veld in en Oostburg mag aftrappen. Direct wordt de druk er weer op gezet. De eerste kans is weer voor Sen, maar de keeper red, in de tegenaanval is het ook Sen die de bal weg werkt. Na weer goed samenspel tussen de jongens kan Arjen een assist op Ryan geven en die maakt de 3-0. In een tegen aanval van CB die ook goed blijven voetballen valt de 3-1 en kort daarop uit een vrije schop na een overtreding de 3 -2! Er volgt een keeperswissel bij Oostburg, Arjen neemt het over van Jesse. Sem werkt een aanval van CB goed weg, een corner van CB gaat gelukkig voor bij ons doel. Ook op het midden veld wordt hard gewerkt door Corné, die veel ballen verovert in deze wedstrijd. Een corner van Jesse beland in de handen van de keeper, jammer, maar goed geprobeerd. Het blijft spannend en de bal wil er weer niet in, de keeper, de lat of net naast. Als Jesse nog eens probeert, glipt de bal uit de handen van de keeper van CB en staat het 4-2! Corn Boys krijgt nog een paar corners, waarvan Sem er mooi één weg kopt. In de laatste minuut valt dan toch de beslissing een mooie assist van Kas en Sem schiet in de kruising, onderkant lat binnen 5 -2! Wat hebben jullie hard gewerkt, goed samen gespeeld en jullie team spirit laten zien, ga zo door!