JO11-1 Breskens maatje te groot voor JO11-3: 7-1

S.V. Oostburg

Deze keer maar een gewone kop zonder veel poes pas, omdat de eindstand al genoeg zegt. Dinsdag 6 maart vertrok de JO11-3 om 18.00 uur richting Breskens, voor hun eerste competitiewedstrijd in een hogere poule. Dit na twee afgelastingen door het winterse weer.

Goed begin

Diryke gaat niet mee, in zijn plaats komt Quinten die bij ons zal keepen. Verder zijn we compleet en is ook Dani er weer eens bij als hulptrainer. Oostburg trapt af en na allebei eens op elkaars helft geweest te zijn is het Breskens wat voortvarend aan de wedstrijd begint. Een schot van ver en hoog is niet te pakken voor Quinten 1-0.

Pech

We zijn gewaarschuwd en proberen opnieuw de aanval op te zoeken. Breskens is snel en al gauw is het voor de tweede keer raak 2-0. Als Ryan uit haalt heeft hij pech want de keeper pakt de bal. Een corner van Kas gaat voor bij het doel, wat jammer is. Er wordt door ons hard gewerkt en gevochten voor iedere bal. Ook Corne haalt hard uit, maar al is de keeper klein, hij vangt de bal. Een schot van Arjen op doel, gaat er net naast. We zijn aanvallend veel op de helft van Breskens maar komen er helaas voor ons niet door. Via mooi samenspel van Ryan, Jesse ziet Sen de bal achter het doel gaan. Een snelle tegenaanval van Breskens waarbij de verdediging en Quinten wordt uit gespeeld en het is 3-0.

Snel Breskens

Als toeschouwers zien we wel een hard werkend Oostburg, maar Breskens is ook snel en aanvallend. Gelukkig zijn er ook momenten dat het goed gaat en zien we Quinten mooie reddingen verrichten. Ryan neemt de keeper nog eens onder vuur maar deze laat niet los. De bal van Corné zeilt net langs het doel, jammer, maar goed geprobeerd! Ook de mooie lange bal van Corne op Arjen wil er niet in, maar als Ryan vanaf rechts nog eens opstoomt is het wel raak! We gaan rusten met 3-1.

Tweede helft

Quinten blijft keepen in de tweede helft, waarin Breskens mag aftrappen. Begint met snel en aanvallend spel, gaatje in de verdediging: 4-1. Geluk hebben we wel, want niet alles lukt bij Breskens, 2 corners blijven in onze verdediging hangen, schot over de goal en Quinten die een corner weg werkt. Ryan gaat nog eens ten aanval maar ziet zijn schot naast gaan, de keeper werkt ook niet mee en heeft veel ballen. Dan zien we drie kansen na elkaar jammer genoeg er niet in gaan, het geluk voor Arjen zit niet mee en werkt een beetje frustrerend. Sen probeert het eens van ver en het schot van Ryan gaat naast. Breskens heeft weer meer geluk en ziet de bal er wel in gaan: 5-1.

Blijven proberen

We zijn voetballend goed bezig, blijven het proberen om door de verdediging van Breskens te komen, alleen is het geluk niet bij ons deze avond. Net als de scheidsrechter die toch wel een aantal overtredingen van Breskens over het hoofd ziet! Dat is niet leuk en beïnvloed de wedstrijd en sfeer. Als Breskens na elkaar 6-1 en 7-1 scoort , kunnen de kopjes niet meer naar boven staan. De paal houdt de bal van Ryan tegen, de keeper vangt nog een bal en Corne ziet zijn bal ook nog eens naast gaan.

Teleurgesteld, tranen in vele ogen, boos op de scheidsrechter gaan de jongens douchen.