Jeugd Nieuws

Nieuwsbrief en nieuwe naam SJO samenwerking

Al vanaf seizoen 2016-2017 werken SV Oostburg en VV IJzendijke samen met hun jeugdelftallen. Als gevolg van demografische ontwikkelingen ( er zijn steeds minder kinderen) zijn de handen ineen geslagen om zo de continuïteit van beide clubs op lange termijn te waarborgen.

Daarnaast was een belangrijk argument om onze jongens en meisjes zoveel mogelijk op hun eigen niveau te laten voetballen.

Waar voorheen deze samenwerking jaarlijks werd verlengd met één seizoen, is het nu tijd om onszelf langer te binden aan elkaar en zullen wij vanaf het seizoen 2023 – 2024 als SJO “******* ***** ******” verder gaan. Inmiddels werken wij al met de gehele jeugdafdeling van beide verenigingen samen én hebben wij een gezamenlijk tenue. Tijd dus voor de volgende stap.

Voorheen had iedere vereniging een eigen werkgroep ‘jeugd’ die regelmatig samen kwam om de zaken voor de samenwerking te bespreken. Nu gaan wij dus verder als één nieuwe werkgroep met een eigen bestuur én structuur onder de nieuwe, door de leden gekozen naam.

Leden kunnen via een poll aangeven wat hun voorkeur is voor de nieuwe naam. De poll blijft openstaan tot en met 11 mei.