Zomerse avondwedstrijd levert Oostburg 3 een punt op

Afgelopen Vrijdag trad ’t derde’ op het Velterspark aan tegen Aardenburg 2. De heenwedstrijd in Aardenburg werd op de vrijdag gespeeld en dit was beide partijen goed bevallen. Dus, nu werd er weer een vrijdagavond gevoetbald. De verwachting was dat het zomeravond voetbal zou worden, want de temperatuur afgelopen week was behoorlijk hoog. Jethro doet een Jethrootje en vertelt over de wedstrijd:

Avondeten

Men moest kort van te voren aanwezig zijn, zodat iedereen zijn eten nog kon laten zakken. Bij Wietse kwam echter de lasagne nog met regelmaat naar boven en bij Dimitri zit het eten als gewoonlijk bij avondwedstrijden in de weg… Wat Niek gegeten had is nog onbekend, maar zal vast een broodje hagelslag geweest zijn.

Het was weer een verrassing hoe de opstelling eruit zou zien. Vooral de achterhoede is tegenwoordig even kijken wie waar staat. Ondanks het doelpunt dat Ger vorige week maakte werd besloten om hem toch weer laatste man te zetten. Als je 1 keer scoort, en je krijgt er 5 tegen, dan win je niet. Dus maar weer proberen de 0 te houden. Ger in de achterhoede en dan kijken waar Johanan zou staan. Bank of toch basis…? Door de zenuwen moest hij eerst nog naar huis voor de juiste schoenen, maar al snel werd duidelijk dat hij toch in de basis stond. In de spits deze keer. Louis was moe van een hele week werken of toch gewoon conditie tekort!? Kijken of een kwartier spelen uit te houden was.

Tempo

De wedstrijd zelf werd gespeeld in een aangenaam temperatuurtje. Het tempo lag zoals gebruikelijk hoog (vinden velen), en de eerste kansen kwamen er voor beide ploegen. Uit een corner kon Aardenburg de 0-1 maken. We konden weer aan de bak… De rust werd bereikt met een 0-1 stand in het voordeel van Aardenburg.

Na de rust met werd er nog wat gewisseld. Stefan had zijn eerste uur erop zitten en preventief gewisseld. Mels, Bryan en Michel ‘versterkten’ ons vanuit het tweede. Elkaar zo een beetje helpen. Verder waren er niet veel hoogtepunten. O ja, het doelpunt van Bryan. Hij schoot fantastisch binnen vanaf een meter of 20, 1-1. Verder was het een tweede helft met veel middenveld spel. Omschakelen blijft lastig en na balverlies op het middenveld een vrije schietkans voor Aardenburg, 1-2.

Toen moesten de oude spieren toch weer echt aan de bak om nog iets over te houden aan deze wedstrijd. Ver in blessuretijd een vrije trap. Laatste man Ger werd naar voren gedirigeerd samen met de keeper Jethro. Jethro was de bliksemafleider en Ger legde de bal met zijn hoofd panklaar voor de voeten van Johanan. Een niet te missen kans! En ja hoor, de 2-2.

Na de wedstrijd was het tijd voor een inwendige versnapering en deze liet een ieder zich goed smaken. Op naar volgende week.

Jethro