Oostburg 2 niet minder, maar toch met lege handen in eerste thuiswedstrijd

Zondag 1 oktober begon de competitie pas echt voor het tweede elftal van S.V. Oostburg. Waar vorige week met moeite 10 hardwerkende mannen bij elkaar geraapt werden voor de uitwedstrijd tegen Hontenisse, waren er deze week luxeproblemen voor de keuzeheren. Met een selectie van zestien man trad het team op eigen veld aan tegen Hulsterloo 2 dat vorige week verloor van Oostburg 3. Hieronder een verslag:

Het spelbeeld was vanaf minuut één positief, Oostburg probeerde te voetballen en had grotendeels de overhand. Tot echt grote kansen leidde dit niet direct. Toch lag het leer al vroeg in de wedstrijd in het doel achter doelman de Wever. Na een lange bal reageerde de spits van de ploeg uit Nieuw-Namen iets sneller en was het 0-1.

De rood-zwarten lieten de moed niet zakken en gingen op zoek naar de gelijkmaker. Ondanks dat er regelmatig wat misging in de opbouw bleef Oostburg het betere van het spel hebben en dit resulteerde na ongeveer een half uur in de 1-1 van Giovanni die over links goed doorging en de bal achter de keeper wist te schieten. Niet lang na dit doelpunt kreeg Imardo een grote kans om de thuisploeg op voorsprong te zetten, maar oog in oog met de doelman koos hij voor een lobje wat helaas geen doel trof.  Net voor rust was het aan de andere kant wel weer raak. De spits was uit een counter de Oostburg defensie te slim af en schoof de bal langs de kansloze Dennie.

Met een 1-2 ruststand en dit spelbeeld, was er geen reden tot paniek. Dit bleek ook terecht, want niet lang na het begin van de tweede helft kwam Mirsad aan de bal. Uit een lastige positie was hij niet van de bal te zetten en zonder aarzelen schoot hij de bal vol in de verre kruising. Na de 2-2 ging het spel wel op en neer omdat beide teams op zoek gingen naar de voorsprong, dit leverde in beide doelgebieden hachelijke situaties op. Maar pas tien minuten voor tijd werd het vijfde doelpunt van deze wedstrijd gemaakt. Imardo werd vanaf rechts aangespeeld, nam de bal aan waarna hij op zijn borst kwam en hij koos voor een omhaal die onmogelijk leek, maar niets was minder waar en de eerste voorsprong voor Oostburg was een feit.

In de laatste tien minuten ging helaas toch nog alles mis wat mis kon gaan, een lange bal werd door de defensie verkeerd ingeschat en zo’n twee minuten na de voorsprong was het alweer 3-3. Na dit doelpunt besloten weer beide ploegen dat een punt niet veel voorstelt als je de week ervoor ook al hebt verloren en dus was het middenveld vanaf dit moment helemaal open. Hulsterloo werd hierbij de meest gelukkige, Christoph Praet, wereldberoemde spits in Nieuw-Namen en ver daarbuiten kreeg de bal aangespeeld in de 16, ging naar de grond, klemde de bal zodat niemand van Oostburg erbij kon, ging verder met grondworstelen, sleepte de bal al liggend mee onder zijn voet en éénmaal in juiste positie verschalkte hij doelman Dennie in de korte hoek.

Een discutabel doelpunt, maar dat Oostburg 2 ook na speelronde twee nog met lege handen staat is niet de schuld van de scheidsrechter of van welke buitenstaander dan ook. Het spel was niet slecht, maar bij het uitspelen van de kansen zullen we meer overzicht moeten bewaren. De foutjes van achter zullen er uit moeten. En als dat inderdaad gebeurt, gaat deze ploeg nog genoeg punten pakken.

0-1 Hulsterloo
1-1 Giovanni