Wederom geen punten voor het Zondag tweede elftal tegen Ria W.

Nadat er vorige week thuis nipt werd verloren met 3-4 van Hulsterloo, hoopten de mannen van het tweede deze keer wel de punten binnen te halen. De wedstrijd speelde zich af op het sportveld ‘In den Polder’, tegen de plaatselijke Ria Westdorpe 2. Hieronder een verslag:

We vertrokken deze x met een keurige selectie van 13 spelers. Dennie was nog niet helemaal hersteld van de wedstrijd van vorige week, dus heeft Jeroen zijn handschoenen van onder het stof gehaald en nam plaats tussen de doelpalen.

De verdediging bestond verder uit Leon, Bjorn en Robin. Er werd vervolgens gespeeld met een versterkt middenveld met Mels, Niek, Bryan, Niek Maenhout (wou graag eens met leuk team mee;-) en Michel. De voorhoede werd gevormd door Robbert en Mirsad. Alex was de eerste helft de assistent van de scheids en Sten kwam in de tweede helft in het veld.

Voordat we begonnen stonden we al bijna met 1-0 achter, Robin had zijn kleurenbril niet op en vroeg aan de scheidsrechter van dienst of die een hesje aan kon doen in verband met bijna hetzelfde tenue als Ria Westdorpe. Dit werd dan ook door de scheidsrechter niet met dank afgenomen en werd verteld dat we maar op het veld moesten letten.. Oké, mondje tegen de scheidsrechter dus dichthouden.

Vanaf het de eerste minuut ging het gelijk op, Ria Westdorpe kwam er een aantal x gevaarlijk uit, maar Jeroen was goed bij de les. Na een kwartier kwam Oostburg beter in de wedstrijd, wat ook resulteerde in een grote mogelijkheid voor Mirsad, maar deze ging er door een goede redding van de keeper niet in. Vervolgens had de scheidsrechter wat rare momenten, tegenwoordig mag je geen ‘ja’ meer zeggen, als je de bal wilt ontvangen, wat dan ook een aantal keer resulteerde in een vrije trap tegen. We gingen vervolgens rusten met de brillenstand.

In de tweede helft gingen we opzoek naar de voorsprong, deze kwam er echter niet. Ondanks dat er werd gevlagd voor buitenspel, mocht er worden doorgespeeld door de scheidsrechter waaruit het doelpunt viel voor Ria. Dit was even een tegenslag en er werd geprobeerd te bedenken wat te doen. Er werd wat aanvallender gespeeld, wat resulteerde in een aantal grote kansen voor Alex, Mirsad en Niek, deze gingen er jammer genoeg niet in.

Na een 20 minuten voetballen in de tweede helft werd Leon naar de kant gestuurd met een gele kaart, 1-0 achter en een man minder. We bleven echter de aanval zoeken en stonden maar met 2 verdedigers meer, wat resulteerde in een aantal gevaarlijke counters van Ria, maar Jeroen is het keepen nog niet verleerd… Na 10 minuten stonden we weer met 11 man, dit hielp helaas echter niet om te scoren.

Eindstand 1-0 voor Ria.

Volgende week nieuwe kansen voor de eerste 3 punten van het seizoen, dan thuis spelend tegen Graauw 2.

Uw reporter, El Sierd