Oostburg 2 wint en zet stijgende lijn voort tegen Clinge 3

Het 2e elftal van SV Oostburg begon de competitie dramatisch met een 11-1 nederlaag. Wedstrijd twee en drie werden beide met één doelpunt verschil verloren en met momenten werd er hier al vrij goed gespeeld, waarna in wedstrijd vier de eerste 3-punter werd genoteerd na een knappe en ruime 5-2 zege thuis tegen het ongeslagen Graauw. Dit weekend stond de wedstrijd tegen Clinge op het programma.

In de 5e speelronde waren de rood-zwarten vanaf de eerste minuut dominant in en tegen Clinge en liet men zien dat alleen de winst telde vandaag. Al na een minuut of 10 was het Melvin Fenijn, die vanuit het middenveld een goede loopactie inzette, de bal goed meekreeg van Bryan Gijs, waarna Fenijn de 0-1 knap in de korte hoek binnenschoot. Oostburg had de wedstrijd op het middenveld volledig in handen en het was wachten op de 0-2. Nadat verschillende spelers hadden nagelaten de score te verdubbelen was het weer A-junior Fenijn die raak schoot. Weer vanaf rechts schoot hij het leer nu in de verre hoek. Oostburg bleef dominant, maar een onoplettendheidje zorgde ervoor dat Clinge toch in de vijandelijke 16 kwam en na een licht contact wees de scheidsrechter naar de stip. De spits van Clinge nam zijn verantwoordelijkheid en zonder aarzeling schoot hij de bal achter gelegenheidsdoelman Jasper Dieleman.

Oostburg raakte niet in paniek en probeerde de vele ruimte die men kreeg te benutten, dit bleef voor kansen zorgen, maar het vizier stond lang niet op scherp en het overzicht voor het doel ontbrak regelmatig. Na een half uurtje voetballen werd de marge weer twee. Imardo Hinneman ging door op links, vanaf de achterlijn gaf hij een kruising tussen een voorzet en een doelpoging en voor de zekerheid sloeg de doelman van Clinge de bal in het doel om zeker te weten dat het 1-3 was. Vanaf dit moment leek de wedstrijd definitief gespeeld en nog geen vijf minuten later kapte Bryan Gijs zich goed vrij en leverde hij met zijn sterke linker zijn beste schot van de wedstrijd. Hard en strak, onhoudbaar voor de keeper was het 1-4.

Clinge leek rijp voor de slacht, maar toch viel het doelpunt weer aan de andere kant. Na een corner van Clinge leek Jeroen Rammant koud in het veld de bal weg te werken, maar hij produceerde een vuurpijl die voor het eigen doel terecht kwam en werd binnengekopt door een speler in een Clinge-shirt. 2-4 dus, waar het verschil al veel groter had moeten zijn. Deze tegentreffer was voor de ervaren Oostburg-spits Mirsad Cedic het sein om een tandje bij te schakelen en zijn ploeg de weg te wijzen. Nog voor rust zette hij na een steekbal van Mels de Vos, zijn tegenstander eenvoudig opzij en schoof de 2-5 binnen. Na rust ging hij er de grote Mirsad-show van maken.

Het spel van Oostburg was minder geconcentreerd, er werden heel wat fouten gemaakt, maar na een goede aanval vanaf de rechterkant was het Cedic die zijn tweede van de middag liet noteren: 2-6. Clinge ging nog niet helemaal bij de pakken neerzitten en zoals eerder gezegd, de concentratie zakte wat weg bij Oostburg, zodat er zelfs nog een 3e treffer van de mannen uit Oost-Zeeuws-Vlaanderen in zat. Vanaf de linkerkant kwam Clinge het strafschopgebied in en weer werd doelman Dieleman kansloos gelaten.

Het slotakkoord was weer aan Cedic, moeilijk van de bal te krijgen, en rustig voor de goal was hij deze ochtend een plaag voor de Clinge defensie. Bij de 3-7 schudde hij in de 16 meter twee man van zich af, na een goede pass van weer Bryan Gijs (die zijn goede wedstrijd tegen Graauw een vervolg gaf met enkele assisten en een goede goal) en bleef oog in oog met de keeper uiterst kalm waarna hij zijn 3e treffer binnenschoof. De 3-8 was een aanval tussen het tweetal dat ook de defensie van Graauw slapeloze nachten bezorgde, Cedic speelde op links naar Rammant die vanuit een lastige hoek niet zelfzuchtig was en Mirsad Cedic een niet te missen kans gaf om zijn kwartet compleet te maken en daarmee de 3-8 te laten noteren.

Na het elfde doelpunt in deze wedstrijd was de kaars bij beide ploegen opgebrand. Er waren nog enkele wissels, maar veel spannende dingen gebeurde er niet meer waarna de leidsman het wel best vond en affloot. Na vijf wedstrijden is de conclusie dus: wedstrijd 1 was er één om snel te vergeten(met 9,5 speler vertrokken en een 11-1 nederlaag). Wedstrijd 2 kwamen we na 80 minuten op 3-2, maar verloren we nipt 3-4. Wedstrijd 3 was het verschil ook maar 1 doelpunt: 1-0. En sindsdien pakten we twee keer de volle buit en scoorden we in die beide wedstrijden 13 goals. Tuurlijk als je wil blijft er altijd genoeg op en aan te merken, maar er is duidelijk vooruitgang zichtbaar en dat telt. Volgende wedstrijd thuis tegen Sluiskil weer alles er aan doen om dit een vervolg te geven.