Historie SVO-1

Wie deden allemaal het net trillen voor de hoofdmacht?

Nu het voetbal stil ligt en op de tweede plaats is gekomen, is er tijd om eens terug te kijken. Terug te kijken naar wie allemaal het net deed trillen voor Oostburg 1 met de ’topscorers aller tijden’ lijst. (onderstaande info is afkomstig van voetbalnederland.nl)

accuraat

De lijst geeft een overzicht van het meer recentere verleden van doelpuntenmakers. Ook is er soms discussie of de lijst wel accuraat is en of de lijst van Rudestats niet beter klopt. Wat we wel weten is dat de lijst voer is voor mooie verhalen aan de stamtafel in de kantine. (als die weer open mocht gaan)

Recent

De meest recente speler die zijn eerste ster behaalde door zijn 25ste doelpunt te maken, was Sander de Dobbelaere.In de thuiswedstrijd tegen IJzendijke afgelopen Maart 2020 (het lijkt al weer zo lang geleden) was hij de matchwinnaar door de 1-0 binnen te schieten. Hij staat hiermee op de 9e plek in het ’topscorer aller tijden’ klassement.

Hevige strijd

Vorig seizoen ’18/’19 was een seizoen wat menig supporter nog lang zal bijblijven. De meest scorende ploeg van de 4e klasse redde het uiteindelijk net niet om te promoveren. Iets wat toen ook ‘de gemoederen’ lang bezig hield, was de strijd om de titel van ’topscorer aller tijden’ tussen Peter ‘pete’ van der Linde en Arjen ‘arie’ Versluijs. Door het buitengewoon succesvolle seizoen van Versluijs, ging hij van der Linde voorbij en is hij nu, met 138 doelpunten, de huidige topscorer aller tijden. Al is Peter hier tot op de dag van vandaag nog niet helemaal van overtuigd!

Historie in de maak?

Van de huidige selectiespelers staat Jochem van der Meulen op plaats 5 met 30 doelpunten. Is de jonge speler van de rood-zwarte hoofdmacht de volgende ’topscorer aller tijden’? De tijd zal het uitwijzen…

De volledige lijst

De volledige ’topscorers aller tijden’ lijst kun je hier teruglezen en we hopen dat, als er weer gevoetbald kan gaan worden, er nog menig doelpunt aan kan worden toegevoegd! En dat de supporters hier natuurlijk weer bij zijn.