Oostburg 1 redt het niet tegen Steen

Ondanks het feit dat iedereen vol goede moed aan de wedstrijd begon tegen Steen, is het niet gelukt om de punten in eigen huis te behouden.

goed begin

Oostburg begon weliswaar goed aan de wedstrijd en via Jochem van der Meulen werd het na 10 minuten 1-0 maar veel uitgespeelde doelkansen kwamen er niet in deze wedstrijd. Overigens gold dat ook voor Steen, maar zij werden terug in de wedstrijd geholpen door onze ‘eigen’ fouten.

Achterstand

Op het half uur kon Ruben Catsburg de hard ingeschoten bal onvoldoende pareren. De bal rolde achter hem het doel in. Kort voor de rust zag de scheidsrechter een buitenspelsituatie over het hoofd en de spits van Steen profiteerde volledig. Zo stond het plots 1-2 bij de rust.

grote kans

In de 2e helft probeerde Oostburg op zoek te gaan naar de gelijkmaker. Halverwege kreeg Jelle Bakker (op een voorzet van Abou Kourouman) die kans wel. De bal in één keer schieten, bleek net iets te moeilijk. En ja, even later werd het dan wel 1-3 door de spits Michaël van Mol van Steen die vanaf rechts op doelman Ruben Catsburg kon afgaan en niet faalde. Zo maakt van Mol alle drie de doelpunten voor de bezoekers vanmiddag.

In deze 1-3 kwam geen verandering meer.