METO maakt in de 2e helft het verschil op het Velterspark

oostburg 1 - meto 1

Deze Donderdag 12 April stond er een inhaalavond gepland in de Zondag 4e Klasse A. METO uit Hoogerheide was de gast op het Velterspark. Zij bezetten momenteel de derde plaats maar hadden de laatste weken niet weten te winnen dus Oostburg kon zich opmaken voor een pittige avond.  Hieronder een kort verslag:

Gelijkopgaand

De eerste helft zagen de toeschouwers een gelijkopgaande wedstrijd. METO wachtte af en lieten Oostburg het spel maken. Dit leidde tot een aantal sporadische kansen maar de bezoekers hielden het redelijk dicht achterin. Tot de 30ste minuut. Een aanval over rechts werd voorgegeven en kwam voor de voeten van de mee opgekomen Thijs Cornelis die met een mooi geplaatst schot de METO doelman het nakijken gaf: 1-0.

Toch kreeg ook METO in de eerste helft een aantal kansen en je zag de bezoekers langzaamaan sterker worden. Dit resulteerde in de 42ste minuut in de gelijkmaker. Een steekpass zette Gijs Verresen vrij voor Oostburg doelman Ruben Catsburg en hij schoof de bal laag binnen: 1-1. Met deze stand zochten de teams de kleedkamer op voor de thee en de toeschouwers de kantine.

Er hadden, voor een regenachtige donderdagavond, nog redelijk wat supporters de weg naar het Velterspark weten te vinden. Deze support kan de ploeg goed gebruiken voor de belangrijke wedstrijden die het nog voor de boeg heeft.

Verschil

In de 2e helft zagen we een fysiek sterker en effectiever METO. Dat veelal de lange bal hanteerde en met resultaat. Oostburg, dat wel bleef voetballen maar elkaar steeds moeilijker ging vinden, moest op den duur risico’s gaan nemen nadat de bezoekers in de 52ste minuut op voorsprong waren gekomen via Erniel Vogelaar:1-2

Oostburg kon zich nog maar zelden onder de druk van de bezoekers uitvoetballen. Timo Bertens kreeg over rechts nog wel een kans maar de precisie ontbrak. Ook was METO sterker in de duels en ontbrak vaak net die laatste goede pass bij Oostburg. Het was wachten tot de 84ste minuut toen de bezoekers het duel definitief naar zich toe trokken via wederom Erniel Vogelaar.

Hierna was het gespeeld. Toch kreeg in de slotfase Arjen Versluis nog een kans om de bal op het METO doel te vuren maar hij zag zijn schot naast gaan. Zo bleven de punten helaas niet in Oostburg en liet METO zien waarom zij bovenin meedraaien. Eindstand: 1-3

Zondag komt Vivoo op bezoek en dat is zoals men het wel noemt een ‘zes punten’ wedstrijd. Hopelijk kan de ploeg ook dan weer rekenen op veel support en toeschouwers om zo weg te blijven van de gevarenzone.