Oostburg neemt na rust afstand in derby tegen Groede: 6-1

Na de regen en storm van vorige week in Westdorpe, waren vandaag alle ingrediënten aanwezig om er een mooie voetbalmiddag van te maken in de derby tegen Groede. Zon, een enthousiaste pupil van de week en een mooi aantal toeschouwers hadden de weg naar het Velterspark gevonden. Maar… een derby als deze is, zoals veel gehoord langs de zijlijn, een wedstrijd op zich en moest Oostburg zich nog zeker niet rijk rekenen. Wat het dan ook niet deed en de concentratie was er volop. De toeschouwers zagen een vermakelijke derby waarin Oostburg na rust afstand nam van Groede, maar deze in het begin van de eerste helft ook heel anders had kunnen lopen.

Opening

Het begin van de wedstrijd was voor de bezoekers, die vrij vlug 2 opgelegde kansen kregen om de score te openen door miscommunicatie en wegglijden van de Oostburgse verdediging. Deze werden echter gemist en aan de andere kant wist Oostburg het net wel te vinden. Arjen Versluys opende de score en Quinten de Muer had met een bal op de lat en paal/kruising de kans om de score verder uit te breiden maar hij zou nog even moeten wachten op zijn doelpunt.

Aan de andere kant was het Groede dat op gelijke hoogte zou komen door een gegeven strafschop. Oostburg doelman Ruben Catsburg ging samen met een Groede speler in een duel voor de bal waar de scheidsrechter een strafschop in zag. De meningen waren hier, zoals zo vaak, over verdeeld maar ondanks dat Groede op gelijk hoogte zou komen: 1-1, liet Oostburg zich hierdoor niet van de wijs brengen.

Na iets meer als een half uur spelen was het Aboubakar Kourouman die, via een mooie aanval over de flank, Quinten de Muer bediende en die met het hoofd de 2-1 liet aantekenen. dit was tevens ook de ruststand in een tot dan toe redelijk gelijkopgaande derby.

2e helft

Na de thee was Oostburg de bovenliggende partij, met zo nu en dan een tegenaanval van Groede, maar was het eigenlijk wachten op de verlossende 3-1. Onder meer Jelle Bakker en Jochem van der Meulen waren dicht bij een doelpunt maar wederom het ijzerwerk zat hierbij in de weg. In de 57ste minuut was het eindelijk zo ver. Ruben van der Meulen ging achter de bal staan voor een vrije trap en krulde deze (bedoeld of niet bedoeld) werkelijk prachtig in de bovenhoek achter de Groese doelman: 3-1

Beslissing

Deze prachtige goal was het moment waarop Oostburg definitief afstand zou gaan nemen van Groede. Niet veel later was het Jochem van der Meulen die op aangeven van de snelle Jelle Bakker de 4-1 zou laten aantekenen. Het slotakkoord zou voor Arjen Versluys zijn, die in de 77ste en de 87ste minuut de 5 en 6-1 eindstand op het bord zou zetten.

Dank aan de balsponsor van deze wedstrijd: Plazet Tegelwerken.