Oostburg 1 herpakt zich in derby tegen IJzendijke: 1-0

Na de verrassende uitslag van vorige week tegen Steen waren velen benieuwd wat de reactie van het team zou zijn in de wedstrijd van vandaag tegen IJzendijke. In een echte derby met veel werkvoetbal herpakte de ploeg zich knap, al had de uitslag wel hoger kunnen uitvallen.

Doelpuntloos

De eerste helft was Oostburg in het eerste half uur de bovenliggende partij, maar was het, ondanks de kansen van de thuisploeg, toch IJzendijke wat het dichtste bij een doelpunt zou komen. Job Wierum zag zijn inzet echter tegen de lat eindigen. In de eerste helft zou er niet gescoord worden en zochten beide ploegen dus met de brilstand, de kleedkamers op.

Matchwinner

De tweede helft was Oostburg net als in het eerste half uur in de eerste helft, de bovenliggende partij. Ditmaal kon het wel uitgedrukt worden in een doelpunt. Kika Menue zou uiteindelijk uitgroeien tot de matchwinnaar. In de 58 minuut kopte hij de 1-0 binnen. Dat deze stand na 90 minuten nog steeds op het bord stond was best opmerkelijk. Gezien het grote aantal kansen wat Oostburg nog zou krijgen. Omdat de 2-0 uitbleef was het in het laatste kwartier nog spannend, maar de verdediging van Oostburg stond goed en zo trok de ploeg de verdiende overwinning over de streep.