Zwaarbevochten 2-3 zege Oostburg 1 in Westdorpe

ria1svo1-seizoen19

Deze middag stond de uitwedstrijd naar het altijd stugge Ria Westdorpe op het programma voor de hoofdmacht. Aan het weer was van te voren af te lezen dat het geen gemakkelijke middag zou worden in Westdorpe en dat werd het dan ook niet.

ria1svo1-seizoen19
Openingsfase

Waar Ria W. in de eerdere wedstrijd dit seizoen geen vuist kon maken, was het vandaag niet van plan weer 5 doelpunten tegen te krijgen en werd regelmatig in de wedstrijd geholpen door de vele fouten achterin en op het middenveld van Oostburg. De thuisploeg oogde gretiger en dit resulteerde in de 26ste minuut in de openingstreffer via Kjell Schalken.

Afkoelmoment

Oostburg zou echter na een merkwaardig moment terug in de wedstrijd komen. Na iets meer dan een half uur spelen werd een overtreding van Ria-W speler Davud Ucak met rood bestraft en hierop dachten helaas een aantal supporters van Ria W. en een aantal wisselspelers verhaal te kunnen halen bij de scheidsrechter. Deze besloot hierop de wedstrijd stil te leggen.

Nadat de gemoederen enigszins bedaard waren, en er een nieuwe vlagger gevonden was, werd de wedstrijd gelukkig hervat met een vrije trap voor Oostburg. Deze vrije trap op zich was niet succesvol maar een mooie actie van Aboubakar Kourouman over de rechterflank vlak voor rust wel. Zijn voorzet belandde op het hoofd van Arjen Versluys die via de binnenkant van de paal de gelijkmaker binnen kopte: 1-1 en niet veel later werd er afgefloten voor de rust.

2e helft

Na de thee zou de wedstrijd, en het weer, er niet beter op worden. Fatih Özdemir bracht de thuisploeg nog wel op voorsprong direct na rust: 2-1. Ondanks deze nieuwe tegenslag, bleef Oostburg elkaar oppeppen, voor elkaar werken en loeren op de foutjes die ook Ria W. zou maken met volle tegenwind. Een foute uittrap van de doelman in de 54ste minuut bracht Quinten de Muer in stelling die de gelijkmaker aan liet tekenen: 2-2

Na de gelijkmaker kreeg Oostburg meer overwicht, mede door de goed invallende Melvin Fenijn en Mike Chen, maar bij de kansen die het kreeg, lag een aantal keer de Ria W. doelman in de weg. Tot de 85ste minuut! Arjen Versluys stond bij een scrimmage weer op de juiste plek en zou later de matchwinnaar blijken: 2-3

Redding

Toch zou Oostburg het zichzelf na deze treffer weer onnodig moeilijk maken en massaal terug zakken in de slotfase. Gelukkig bleef een gelijkmaker, in tegenstelling tot vorige week, uit. Mede door een knappe redding van doelman Ruben Catsburg die zijn ploeg hiermee op de been hield.

Een zwaarbevochte en belangrijke zege waarmee Oostburg weer naast Breskens op de ranglijst komt. Zo blijft het spannend boven in de 4e Klasse.

Derbyday

Volgende week is het derbyday op het Velterspark met maar liefst 3 derby’s op de agenda en hopen de ploegen weer veel supporters te mogen verwelkomen op onze thuisbasis!