Welwillend eerste team kan Odio niet van periodetitel afhouden

S.V. Oostburg

Deze hemelvaartsdag moest het eerste elftal wegens een paar ‘last minute’ afmeldingen (waar hier niet verder op wordt ingegaan…) met een gewijzigde ploeg aantreden tegen Odio in Ossendrecht. Derde elftal en ex-eerst elftal speler Niek Maenhaut, tweede elftal speler Mels de Vos en zelfs trainer Danny Magito zou kort voor tijd zijn opwachting nog maken. In een wedstrijd waarin Odio een periodetitel kon pakken als het met twee doelpunten verschil zou winnen. En zo geschiedde:

Droomstart

Oostburg dacht zichzelf een droomstart te bezorgen toen Jochem van der Meulen in de 4e minuut een aanval binnenschoot. Maar de vlag voor buitenspel ging omhoog dus ging de pret niet door. Dat was wel een veelbelovende start. Odio begon wat zenuwachtig. Maar kwam al vlug beter in de wedstrijd en kreeg een aantal kansen die nog verwerkt konden worden door de Oostburgse achterhoede. Maar in de 16de minuut was het dan toch raak. Een goed opgezette aanval werd door Raf Melsen binnengekopt. Niet veel later, in de 22ste minuut was het bijna 2-0, maar de paal stond hierbij in de weg. Tot aan de rust zou er niet meer gescoord worden wat mede de verdienste was van Oostburg dat, ondanks de wisselingen in de opstelling, goed partij gaf en zeker niet de mindere partij was.

Zenuwen

Dat er bij aanvang van de 2e helft nog steeds 1-0 op het scorebord stond, begon bij Odio toch tot wat onzekerheid te leiden. Ze kregen een aantal kansen die gemist werden en de druk die Oostburg uitoefende op de Odio defensie bracht wat lichte paniek. De kansen die hieruit voortkwamen resulteerden echter niet in een gelijkmaker. En in de 64ste minuut kopte de Odio invaller Thomas Jansen aan de andere kant wel de voor Odio zo bevrijdende 2-0 binnen.

Hierna was de 0 op het scorebord nog allerminst zeker. Mede door een vrije trap was Jochem van der Meulen nog dicht bij de 2-1, maar de Odio doelman bracht knap redding. In de slotfase probeerden de rood-zwarten nog wel de 0 van het bord te krijgen. Maar zonder resultaat. En zo zat het, ondanks de inzet van het team, het er niet in vanmiddag. Knop om voor Zondag. De derby tegen Groede.

s.v. oostburg