Oostburg 1 zonder punten terug uit Bergen op Zoom

nieuw borgvliet 1 - s.v. oostburg 1

Nadat afgelopen zondag nog met 5-2 werd gewonnen van de ploeg uit Bergen op Zoom, stond vandaag de return op het programma tegen Nieuw Borgvliet. Iedereen wist dat ook dit weer een alles behalve makkelijke wedstrijd ging worden. Met een goed gevulde bus werd er afgereisd naar Brabant. Hieronder een kort verslag:

nieuw borgvliet 1 - s.v. oostburg 1

Sterk begin

Op een prachtig sportcomplex de Markiezaten in Bergen op Zoom, was de openingsfase voor Oostburg maar de lat en doelman van Nieuw Borgvliet stonden, na 5 minuten, een doelpunt in de weg. Een aantal minuten daarna was het wederom de Nieuw Borgvliet doelman die een inzet van Timo Bertens en daarna Tom Brakel uit zijn doel wist te houden. Een goed begin dus maar na dit openingsoffensief kwam Nieuw Borgvliet beter in de wedstrijd. Eerst pareerde Oostburg doelman Ruben Catsburg een inzet van een aanvaller van Nieuw Borgvliet en uit twee van de daaruit voortkomende corners stond het vizier van Nieuw Borgvliet niet op scherp. De 0-0 bleef dus op het scorebord staan.

Tegenvaller

5 minuten voor de rust moest helaas Kourouman het veld met een enkel blessure verlaten. Een tegenvaller maar Oostburg ging gewoon door en was nog dicht bij de openingstreffer. Tom Brakel gaf de bal mooi voor maar de kalmte bij invaller Jelle Bakker ontbrak. Beide ploegen gingen dus met 0-0 de rust in.

2e Helft

Ook na de rust probeerde Oostburg met veel inzet de openingstreffer te forceren. Net zoals de eerste helft kwam het gevaar vaak over de rechterkant via Timo Bertens. Maar ook verschillende keren via Tom Brakel op links. Genoeg variatie dus maar bij verschillende opgelegde kansen ging de bal er niet in en dat zou funest zijn zo zou later blijken.

Scrimmage

Na deze doelpogingen, was het de beurt aan Nieuw Borgvliet. Een counter resulteerde in een scrimmage voor het Oostburg doel en kon ter nauwer nood tot corner worden verwerkt. De kans hieruit volgend ging maar net naast dus Oostburg was weer gewaarschuwd.

Na deze opleving kon Nieuw Borgvliet er nog maar moeilijk uitkomen en bleef Oostburg aandringen en was het de bovenliggende partij. Het werd hierbij wel regelmatig uit de concentratie gehaald door de scheidsrechter die van mening was dat er verschillende malen verkeerd werd ingegooid terwijl hij zo’n beetje aan de andere kant van het veld stond.

Ongeloof

Toch bleef Oostburg aandringen met verschillende doelpogingen maar hier komt weer het oude cliché om de hoek kijken: als je zelf de kansen niet afmaakt, is het moeilijk om een wedstrijd te winnen en daarom leek de wedstrijd af te gaan op een gelijkspel.

Tot een paar minuten voor tijd. De scheidsrechter zag de kans schoon voor zijn ‘moment of fame’

Een lange alles of niets haal van Nieuw Borgvliet ging over de Oostburgse verdedigingslinie, die ruim op tijd naar voren was gestapt, om de aanvaller van Nieuw Borgvliet buitenspel te zetten. Iedereen, inclusief de spelers van Nieuw Borgvliet waren in de veronderstelling dat er afgefloten zou worden voor iemand die zeker twee meter en zo duidelijk buitenspel staat. Maar, zoals je al kunt raden. De scheidsrechter floot niet en Michiel Wilting van Nieuw Borgvliet schoot enigszins zelf verbouwereerd binnen: 1-0

In de slotfase deed Oostburg er alles aan om toch nog de gelijkmaker te maken. Met een kopbal op de lat waren de rood-zwarten nog dichtbij. Geen punten mee terug uit Bergen op Zoom terwijl beide ploegen het er achteraf over eens waren dat een gelijkspel meer op zijn plaats was geweest.