Gevoelige tik voor Oostburg 1 in slotfase tegen METO

De wedstrijd tegen Meto duurde afgelopen zondagmiddag voor de rood-zwarten een minuut te lang. De thuisploeg maakte in de laatste seconde van de wedstrijd nog de gelijkmaker. Wederom duur puntverlies dus voor Oostburg op Brabantse grond.

Afwachtend

Het was een afwachtende openingsfase met veel verkeerde passes en balverlies aan beide zijdes. Na een gelijkopgaand begin kreeg Oostburg iets meer overwicht en als resultaat opende Arjen Versluys de score uit een bal die niet goed werd verwerkt door de Meto doelman. Na een half uur zette hij ook de marge op 2 door een corner binnen te koppen.

Meto deed na 33 minuten iets terug. Een voorzet van de zijkant kon met de binnenkant van de voet binnengeschoten worden door Joey van Hooijdonk, waarmee hij de ruststand op 1-2 bepaalde.

2e helft

In de 2e helft duurde het tot de 66ste minuut eer er weer een doelpunt te noteren viel. Dit uit een aanval over de linkerkant. De bal werd door Arjen Versluys prima voorgegeven aan de vrijstaande Jelle Bakker die de bal knap binnen schoof. 1-3

Toch was na deze treffer, gezien het spelbeeld, de wedstrijd zeker niet gespeeld. Oostburg oogde zenuwachtig en nam met name bij momenten dat het spel stil lag, niet genoeg de tijd om even rust te pakken en controle over de wedstrijd te houden. Dit voelde de thuisploeg aan. In de 81ste minuut viel de 2-3 door Niels Adriaansen en dus kreeg Meto de hoop om toch nog een punt uit deze wedstrijd te slepen. Doordat Meto meer druk ging zetten, kwamen er ook weer ruimtes vrij en kreeg ook Oostburg weer kansen.

In de 87ste minuut kwam Jochem van der Meulen oog in oog met de Meto doelman, maar de bal, die op dit cruciale moment in de wedstrijd er in had gemoeten, ging naast en zo werd de wedstrijd niet voortijdig in het slot gegooid. Hierna was het in de slotfase paniekvoetbal op de helft van Oostburg en kon wederom Joey van Hooijdonk, vlak voor het laatste fluitsignaal toch nog de gelijkmaker binnen schieten voor de thuisploeg.