Oostburg moet na thriller winst aan Victoria’03 laten

Heel lang leek het er in Oudenbosch op dat Oostburg zich mocht gaan opmaken voor de finale van de nacompetitie. Het liep echter anders en een 0-1 achterstand werd door Victoria’03 toch nog omgezet in een 2-1 winst.

Volle bus

Met een volle bus werd om 11:15 de route naar Oudenbosch ingezet. Tijdens de reis ontbrak het (net als voorgaande busreizen) aan niets door de kantineladies Regine en Ingrid en supermarkt Albert Heijn die in de nodige broodjes had voorzien. Dank hiervoor!

Start

Dan de wedstrijd. Beide ploegen begonnen fel aan de wedstrijd op een uitstekend geprepareerde grasmat. De eerste waarschuwing was van Victoria’03 maar deze inzet ging voorlangs. Een aantal minuten later leek Matthijs van der Meulen de score te openen maar waar het schot in het doel leek te gaan, en de meegereisde supporters al aan het juichen waren, was het schot echter in het zijnet.

Oostburg speelde goed over de vleugels en had het betere van het spel in de eerste helft. Jochem van der Meulen en Arjen Versluys kregen verschillende kansen maar het vizier stond nog niet op scherp. Tot de 34ste minuut! Captain Arjen Versluys haalde uit van een meter of 25 en zag de bal in de hoek rollen: 0-1. Dit was tevens de ruststand.

Ommekeer

Het was inmiddels hard gaan regenen en werd het duidelijk dat het een heel andere tweede helft zou gaan worden. Victoria’03 drong hierin aan maar werd meerdere malen goed afgestopt door de Oostburgse verdediging. Helaas was in de 66ste minuut toch raak. De aanvaller van Victoria’03, Sjoerd Renne, was er bij een geloste bal als de kippen bij en tikte de gelijkmaker binnen.

Een tegenvaller voor de rood-zwarten en niet veel later kwam er tot overmaat van ramp ook nog de 2e goal overheen. Een aanval van Bjorn Verwateren over de linkerflank kon niet worden afgestopt en met een laag schot in de korte hoek verschalkte hij opnieuw Oostburg doelman Catsburg. Zo werd de achterstand door de thuisploeg in 5 minuten omgebogen.

Captain Arjen Versluys maande zijn ploeg tot rust en ging in de slotfase naarstig op zoek naar de laatste strohalm. Het werd een chaotische slotfase waarin het de ploeg niet meezat. Versluys die op de lat kopt. Een afgekeurde goal wegens buitenspel. Het kwam allemaal voorbij maar was helaas, tesamen met de 13 minuten blessuretijd, niet genoeg.

En zo eindigt in Oudenbosch een schitterend seizoen ( topscorer in de gelederen en meest scorende ploeg van de 4e Klasse ) waar de ploeg alle complimenten voor verdient. Al is de uitschakeling nu even zuur. Op naar volgende seizoen na een welverdiende vakantie…

Foto’s: Remco Ultee

Lees hieronder meer over de wedstrijd: