Jochem v.d. Meulen matchwinnaar tegen Vivoo

Oostburg trad vanmiddag aan in Huijbergen tegen Vivoo. De rode lantaarndrager in deze klasse. Waakzaamheid voor onderschatting was dus geboden.

Eerste kansen voor Vivoo

Vivoo ging met veel energie de wedstrijd tegemoet. Al in de eerste minuut kon een aanvaller van Vivoo alleen op het doel afgaan van doelman Jasper Tieleman, die verdienstelijk inviel voor Ruben Catsburg (die voor zijn werk een weekendje naar Zweden was), maar de inzet van de aanvaller ging voorlangs. Oostburg nam daarna het initiatief over, maar kon op het slechte veld nauwelijks tot kansen komen. In het laatste kwartier voor de rust was Vivoo de bovenliggende partij en hadden ze pech met hun inzet tegen de paal. Beide teams gingen dus met 0-0 de rust in.

Onnauwkeurig

Na de rust een veelbelovender Oostburg, maar het bleef steken op veel balverlies en onnauwkeurigheid. Na 10 minuten kwam Vivoo op voorsprong. Een aanval kwam bij de linksbuiten terecht die uithaalde en zijn inzet via de binnenkant van de paal in het doel zag verdwijnen: 1-0.

Aan de bak

Oostburg moest ‘aan de bak’ maar Vivoo werkte heel erg hard en speelde achterin compact met als doel weinig ruimte weg te geven. Uiteindelijk werd het na enkele hoekschoppen toch 1-1 uit één van deze hoekschoppen. De bal kwam bij Timo Bertens terecht , die uithaalde, en via de voet van een Vivoo verdediger was het 1-1.

Counter

Met nog een kwartier op de klok probeerde Vivoo de aanval op te zoeken. Dat gaf Oostburg de gelegenheid meer op de counter te spelen. Maar ook dat leidde niet direct tot de gewenste voorsprong. Totdat 10 minuten voor het einde Jochem van der Meulen werd aangespeeld in een ogenschijnlijk moeilijke positie. Tussen twee verdedigers in wist Jochem de bal voor zijn voet te krijgen, maar dat niet alleen, de wijze waarop hij de bal achter de doellijn schoot was schitterend. Een prachtige goal!

Oostburg hield daarna stand en mag zich gelukkig prijzen met deze drie punten. De ontvangst in Huijbergen was vriendelijk en gastvrij en voor wie het wil weten. Vivoo staat voor: “voetbal is voor ons ontspanning”.