Oostburg JO9-1 speelt prima wedstrijd tegen Aardenburg JO9-1

Voor de JO9 stond afgelopen Zaterdag de wedstrijd tegen Aardenburg op het programma. Hieronder een verslag van de reporter ter plaatse.

In de beker hadden we al eens tegen elkaar gevoetbald en toen was Oostburg de winnaar. Het was toen een leuke, sportieve wedstrijd. Vandaag 28 oktober gingen we op pad met Enis, Mika, Iliano, Christian, Valmir en Roan. Leroy versterkte de JO8-1 en Schapath was niet fit en bleef thuis. Geen wissels dus iedereen kon lekker voetballen. De opstelling werd doorgenomen en sommigen speelden op een andere positie dan gewoon. Zo mocht Christian in de spits beginnen terwijl hij normaliter vaak de verdediging versterkt. Na een korte, maar goede warming-up kwamen we goed uit de startblokken. De eerste kans was ook voor Christian, maar de bal werd net voor de lijn weggeschopt. Al snel viel de 0-1 en er werd hard gewerkt. Door veel doorjagen op de bal, goed samenspel, maar ook individuele acties werd er volop gescoord. De ruststand was uiteindelijk 0-11.

Tijdens de rust werd er gewisseld van keeper en Christian ging keepen. Mika ging in het veld. Er werd vooral besproken dat we gingen samenspelen en proberen vanuit de positie te voetballen. Als men verdediger was ook vanuit die positie te spelen. Ook de spitsen, die normaliter in de verdediging staan, moesten leren om niet hard achteruit te lopen. Tevens ging Aardenburg de tweede helft met 7 spelers spelen en daardoor moesten we goed samen spelen en de ruimte zoeken. Het was mooi om te zien dat wat trainingsvormen ook in de praktijk werden getoond. Alle spelers hebben super gevoetbald. Enis maakte een doelpunt met een wereldschot vanaf de middenlijn in de winkelhaak, Valmir maakte mooie acties, pikte zijn doelpunten mee en was een goede spelverdeler, Roan jaagde op de bal en scoorde ook, Iliano en Mika pikten ook een doelpuntje mee en Christian pakte mooie ballen bij de penalty’s. We waren een maatje te groot(uiteindelijk werd het 0-21), maar door het samenspel, via de buitenkant aanvallen en het werken voor elkaar waren de trainers (en ouders) super trots. Met een zakje snoep ging een ieder weer naar huis en volgende week Breskens op het programma. Ook al eens tegen gevoetbald en een keer gewonnen en verloren. We kunnen ons borst nat maken.