ST IJzendijke / Oostburg JO13-2 uitgeschakeld in beker door de Noormannen: 2-5

Zaterdag 19 oktober wordt de wedstrijd St IJzendijke / Oostburg – de Noormannen ( West Kapelle) ingelast in de volgende bekerronde. Met de herfstvakantie is dit niet erg gemakkelijk. Met de afwezigheid van: trainer Jurgen, Quinten, Senna, Jort, Kaitlin en Icecube die nog ziek is. Maar met de verstrekking van Sen en Brendon wordt er om 9.45 uur afgetrapt in IJzendijke. Bij aankomst op het sportpark kijken we wel even raar op, we worden ontvangen door het leger! Het is namelijk bevrijdingsweekend in IJzendijke.

Kas keept nu de hele wedstrijd in verband met de afwezigheid van Quinten. Opvallend bij de Noormannen is toch wel het lengte verschil, waar de een misschien 12/13 is zijn er toch wel zeker 3 spelers die groter en ouder ( 15?) zijn. Noormannen trappen af en al snel is IJzendijke Oostburg te vinden op de helft van de Noormannen. Het eerste schot op doel komt van Sen zoals ook de tweede kans. Helaas red de keeper en was de afstand misschien net te ver?

Opbouwen

Dan na enkele minuten toch een uitval van de Noormannen op onze helft, maar de bal wordt terug verovert. Jessy paast naar Esmeralda, die probeert het ook meer eens op doel, maar te zacht, keeper vangt. De tegenaanval van de Noormannen wordt door Samuel goed afgestopt, maar dreiging blijft en tegen de verhouding in scoren de Noormannen na de tweede aanval wel. Sem probeert de bal nog weg te koppen maar helaas zeilt de bal over hem heen het doel binnen 0-1. Aftrappen en opnieuw opbouwen, Sen probeert het nog eens van ver, de bal gaat helaas naast.

Dan is het Brandon die de bal voor zijn voeten krijgt, maar weg geduwd wordt door een speler van de Noormannen in het 16 meter gebied. Hier is de scheidsrechter wel consequent en geeft een penalty. Deze wordt door Brandon mooi in de bovenhoek geplaatst: 1 – 1. Ook de Noormannen blijven het proberen ,maar Kas red tot twee maal toe goed. Sem kan de bal met een ver schot terug naar voren brengen maar helaas geen opvang om door de gaan. Waar wij twee corners mis lopen, krijgen de Noormannen wel één, speler probeert het met omhaal, maar gaat gelukkig voor ons, naast. Voor rust nog kans voor Jessy naar Anne, Anne alleen op de keeper, keeper red.

Nogmaals corner Noormannen in de verdediging. De volgende twee aanvallen gaan snel, speler door verdediging alleen op Kas: 1-2. Aftrap en nogmaals aanval, speler alleen op Kas 1-3 .Zo gaan we ook rusten. Een tegenvaller, hopelijk kan Jos de jongens en meiden weer oppeppen voor de tweede helft!

Druk

Wij trappen af en de eerste kans is voor Brandon hij probeert het zelf, maar de keeper red. Afspelen was een optie geweest met enkele andere spelers voor het doel. Dan volgt een foutje in de verdediging van St IJzendijke / Oostburg is Kas ook uit het doel, maar gelukkig schiet de speler van Noormannen mis. Waar wij de eerste helft dominerend waren, zijn het nu de Noormannen die meer op onze helft te vinden zijn. Een corner voor Noormannen wordt goed weg gewerkt, maar te tweede aanval beland wel in het doel 1- 4. De druk blijft hoog en de verdediging van St IJzendijke / Oostburg wordt zwaar op de proef gesteld.

Zo legt Mohamed heel wat meters af om de Noormannen weg te houden van het doel. Ondanks het harde werken kunnen we niet voorkomen dat het ook 1-5 voor Noormannen wordt. De fut en energie zijn er bij ons een beetje uit. Sen probeert het dan meer eens van ver, maar de keeper red. Ook de aanval met Sen alleen op de keeper en goede plaatsing naar linker hoek levert niets op. Jammer maar wel goed geprobeerd.

Geblesseerd

Daar uit volgt wel een corner voor ons, die Jessy neemt, bal valt voor Margo en die trapt beheerst in 2 -5. Met nog 12 minuten nog op de klok is er nog van alles mogelijk. We doen allemaal ons best, maar de Noormannen zijn ons nu de baas. Gelukkig kunnen Nick, Kas en de paal voorkomen dat het nog meer wordt. Nu nog een corner door Sen maar die gaat te ver voorbij om een doelpunt te worden. Als Jessy in de aanval wil en aanzet, gaat het mis, het schiet in zijn kuit en moet hij helaas geblesseerd de laatste minuten van het veld.

Gelukkig hebben we twee wissels. Een schot van Noormannen wordt door Kas goed gered. De laatste minuten gaan in met nog een vrije trap van Noormannen op een gevaarlijke plaats, is het Sen die de bal kan afstoppen. Dan fluit de scheidsrechter af en is het bekerduel voorbij.