St IJzendijke / Oostburg JO13-2 bekert verder

St IJzendijke / Oostburg JO13-2 bekert verder na overwinning op Sluiskil JO13-1G : 4-2

Zaterdag 14 september is het droog en zonnig en spelen we onze tweede bekerwedstrijd in de poule van drie tegen Sluiskil JO13-1G.

Quinten keept de eerste helft, we mogen vandaag op het hoofdveld spelen met scorebord! Sluiskil heeft een keepster in het doel. Senna trapt af namens ons en we zijn begonnen. De eerste 5 minuten gaat de bal heen en weer op beide helften. De eerste aanval komt van Sluiskil, een schot wordt verwerkt tot corner voor Sluiskil. De corner wordt kort genomen en tegen het zijnet aangeschoten. Een nieuwe corner voor Sluiskil wordt door Sem weg gewerkt.

Aanval van SVO, ingooi van Kas, Margo kan op de keepster schieten. Wederom een paar minuten met moeizaam voetbal en het heen en weer gaan op beide helften. Wel wordt een aanval van Sluiskil er goed uitgelopen door onze verdediging. Er volgt een vrije trap voor Icecube, die beland helaas in de verdediging. In de rebound is de bal voor de keepster. Een tegenaanval van Sluiskil wordt op onze helft goed afgestopt door Anne. Na tweemaal een ingooi voor Sluiskil is het Mohamed die iedere bal wegwerkt. Via Jessy een mooie bal richting Kevin maar die wordt afgestopt door de verdediging van Sluiskil. Vervolgens is het Kas die kan passen naar Margo. Een corner wordt genomen door Jessy, Kas schiet op de keepster. De tegenaanval van Sluiskil gaat gelukkig voor ons naast! Kevin moet er even uit voor een blessure, Jort mag zijn plaats weer vervangen. Jessy kan de bal veroveren maar de bal gaat helaas uit. Tim mag ook een kans wagen langs de flank, maar helaas staat hij dan buitenspel, jammer, maar er wordt voor gevlagd. Spannende minuten voor de rust: Aanval Sluiskil in slow motion van de lijn gehaald door Jort! Een corner voor Sluiskil weggewerkt en een schietkans van ver gelukkig naast. Dan komt de 29e minuut en is het Icecube die de score opent met 1-0!

Rust 1-0 IJzendijke / Oostburg

Na de rust keept Kas en is de aftrap voor Sluiskil. De eerste kans is weer voor Icecube hij kan alleen op de keepster, maar wordt gestopt. De volgende ingooi is voor Senna, waarna Sluiskil de aanval kan overnemen. Hierbij krijgt Sluiskil een vrije trap mee na een overtreding van iemand van SVO. De corner die volgt voor Sluiskil wordt naast getrapt. Mohamed heeft zijn plaats achterin goed gevonden en verdedigt iedere bal.

Jort kan alleen weg langs de rechterflank, hij gaat alleen af op de keepster maar de verdediging steekt er een stokje voor.

Er volgt een goed samenspel tussen Icecube en Jessy, de bal gaat naar Jort en vervolgens terug naar Jessy met een kopbal, raak: 2-0!

Langzaamaan komen we nu op stoom. Iedereen vecht voor de bal, we spelen goed samen! Ook Kevin die het via het middenveld probeert komt best een eindje. Een afstandsschot van Jessy gaat helaas over. De volgende kans is een corner voor ons, door Jessy genomen, bal bij Margo maar die wipt de bal net over het doel, jammer! In de 50e minuut een serieuze aanval van Sluiskil, goal 2-1. Nog geen twee minuten erna staat het 2-2. Een hoog schot van afstand valt achter Kas.

We beginnen opnieuw, spelers / speelsters die moe zijn worden gewisseld en we gaan door. Icecube wordt weggestuurd, hij kan alleen op de keepster af, schot, raak 3-2!

Nieuwe aftrap Sluiskil, we gaan er voor en via Icecube, naar Jort, overtreding Sluiskil, vrije trap voor SVO/IJZ. Sem mag deze nemen, met muur ervoor. Helaas gaat zijn schot hard over. De laatste minuten tikken weg, nogmaals een kans voor Icecube pass naar Tim, pass terug naar Icecube, hij haalt uit en het staat 4-2. Nog vijf spannende minuten en dan is de wedstrijd voorbij!

We hebben met zijn allen gewonnen, ook al sta je niet met naam in het verslag! We gaan door naar de volgende ronde van de beker, omdat Terneuzen gelijk heeft gespeeld tegen Sluiskil afgelopen woensdag. Het feest in de kleedkamer kan beginnen!