Oostburg/ IJzendijke JO13-2 moet de punten delen

Zaterdag 7 september 2019 staat de eerste wedstrijd voor het nieuwe team op het spel tegen Terneuzen JO13-3. Om 9.00 uur wordt er uit Oostburg vertrokken om 9.15 uur samen vanuit IJzendijke. Yort is er vandaag helaas niet bij. We spelen voor het eerst op groot veld, met een grensrechter, 30 minuten lang zonder pauze en 4 wissels. Aan trainer Jurgen de “zware taak” een goede opstelling te maken.

Het begint al goed, we starten 15 minuten later omdat er geen scheidsrechter aanwezig is, na enig overleg zal de trainer van Terneuzen zelf fluiten. Terneuzen heeft maar 1 wissel, bij SVO/IJZ zitten er 4. Senna trapt namens SVO/IJZ af en de wedstrijd is begonnen. Het is even wennen, de eerste aanval is voor Terneuzen, maar Quinten weg geschopt. Terneuzen blijft domineren, je kunt wel zien dat zij al gewend zijn om op groot veld te spelen, aanval Terneuzen en het staat 1-0. Het gaat even vlug en voor we het goed en wel beseffen is daar weer de nr. 12 van Terneuzen over de flank en een schot: 2-0.

Na de aftrap proberen ze op de helft van Terneuzen te komen, maar het blijft nog even wennen en zoeken. Nr. 12 van Terneuzen gaat er weer vandoor en op dezelfde manier wordt de 3-0 binnen geschoten! Het positieve aan ons team is dat we niet gaan mopperen op elkaar, super!

We passen de opstelling wat aan en Nick wordt bij de nr. 12 van Terneuzen gezet. Ook Kevin is er niet bang van en stopt de aanval van Terneuzen goed af. Corner voor Terneuzen maar die beland ver in het veld. Sem kan de bal goed hard naar voren schieten en zo is er de eerste kans voor Margo om uit te halen, maar zij wordt afgestopt door een speler van Terneuzen. Na een overtreding van Terneuzen mag Icecube de vrije trap nemen die beland helaas in de muur van Terneuzen, maar in de kluts en tussen een heleboel spelers door beland de bal in eigen goal van Terneuzen: 3-1!

Een handsbal van Terneuzen geeft ons weer een vrije trap, genomen door Sem, zodat de bal weer ver op de helft van Terneuzen beland. De aanvallen van Terneuzen worden nu goed afgestopt door Kas en Nick, een corner van Terneuzen wordt door Quinten weg gestompt. Margo kan op een gegeven moment alleen op snelheid weg en er komt een corner uit voort. De corner wordt door Tim genomen helaas gaat de bal uit.

De nr. 12 van Terneuzen probeert het weer maar wordt er door ons goed uitgelopen, wat tot enige frustratie begint te lijden! Dan is het Icecube weer die richting doel gaat en er een corner uitsleept voor ons. De nr. 12 van Terneuzen komt alleen op de goal af, maar Quinten komt goed uit en de nr. 12 schiet gelukkig de bal hard over. Wij zetten nu druk op Terneuzen, Nick durft goed het duel aan te gaan met de nr. 12 van Terneuzen. Voordat we gaan rusten gaat Tim nog alleen op de keeper van Terneuzen af maar de keeper stopt.

Ruststand: 3-1.

Na de verdiende rust gaat Kas de tweede helft keepen en komt Quinten in het veld. Terneuzen trapt af met een aanval, maar buitenspel dus afgefloten. We zien van onze kant goed samenspel wat balbezit oplevert. Samuel kan de bal voorbrengen, corner Samuel, die gaat op de keeper. Jammer maar goed geprobeerd! Verder wordt er nu ook op een goede manier om de bal “gevochten”. We durven het duel aan te gaan! Dat levert voor ons een vrije trap op. Sem gaat deze nemen, trapt één keer de bal op het doel en deze krult mooi binnen: 3-2!.

De aftrap van Terneuzen wordt een corner, deze wordt door ons goed weg gewerkt. Samuel kan met de bal een heel eind komen, maar stuit dan op een kluit van spelers, we blijven wel aan de bal. Icecube krijgt een kans voor de goal maar de bal wil er niet in. Ook de bal van Quinten van ver geschoten maar deze gaat net over, de verre bal van Nick net naast. We blijven druk zetten op Terneuzen en hebben veel balbezit.

Een schot van Icecube gaat recht op de keeper af, maar als Jessy een corner mag nemen, gaat deze via Quinten terug naar Icecube: 3-3!

Na de aftrap van Terneuzen volgt er een vrije trap voor Terneuzen na een overtreding van een van onze spelers. De bal gaat ver naar voren, Esmeralda staat in de verdediging en kan deze bal goed afstoppen, de bal komt daarna in de rebound voor de voeten van een speler van Terneuzen: 4-3.

De nr. 12 van Terneuzen is na een afkoelingsperiode terug in het veld mogen komen, zijn schot wordt goed gestoord, waardoor deze naast gaat. Na de uittrap van Kas kan Sem een verre bal naar Margo schieten, maar zij stuit op de verdediging van Terneuzen. Ook Anne durft het duel om de bal aan te gaan. De laatste minuten tikken weg. Icecube kan de bal nog eens voor geven, wat door Terneuzen een corner wordt, Jessy mag deze nemen, bal in de kluts en verdediging. Kevin wordt stevig onderuitgehaald, na een wissel kan het spel verder. De vrije trap is voor ons. Tim krijgt de bal voor en Icecube en Anne samen tikken de 4-4 binnen!

Dan blaast de scheidsrechter de wedstrijd af. Wat een prestatie, wat een feest! Iedereen gaat blij en opgelucht naar de kleedkamer! Op naar de volgende wedstrijd, volgende week thuis, tegen Sluiskil.