JO13-2 pakt de punten in felle wedstrijd tegen JO13-3 Walcheren: 4-2

S.V. Oostburg

Zaterdag 9 november 2019 staat de thuis wedstrijd op het programma tegen Walcheren JO13-3. We zijn met een compleet team, met een hartelijk welkom aan Edwin die nieuw is en gaat mee doen! Ook het trainers team is compleet vandaag aanwezig.

Wat we zien bij aankomst op het veld is dat team Walcheren uit veel meiden bestaat en minder jongens, ook een meisje dat keept. Quinten zal dat voor ons de eerste helft doen. Icecube mag aftrappen en we zijn begonnen. De eerste 5 minuten gaat de bal heen en weer op beide helften. Als we er door komen wordt het een corner door Jort genomen, helaas zijnet. Dan wordt het een aanvallender Walcheren, wat zich een paar keer vast loopt in de verdediging van IJzendijke / Oostburg.

Weer een aanval, Quinten red goed heeft de bal vast, maar een speelster van Walcheren houd niet in en loopt over zijn hand door. Quinten blijft liggen en heeft een echte blessure behandeling nodig! Hij is geraakt aan nek en rechter hand. Na koeling en verzorging door papa Jurgen kan hij verder, maar al met al ligt de wedstrijd ongeveer een minuut of 10 stil. De scheidsrechter heeft even de tijd om alle spelers op het veld te tellen en komt dan tot de conclusie dat Walcheren met 12 dames /heren op het veld staat. Dat is één te veel!

Vervolgens is de eerste schot kans op doel voor Walcheren, wordt een corner, maar weg gewerkt door onze verdediging. Er volgen 4 wissels tegelijk van IJzendijke / Oostburg, want het gaat er van af Walcheren kant nog al fel aan toe. Walcheren blijft dreigen, Quinten stopt goed af en het volgende schot gaat over. Het blijft druk voor het doel van Quinten. We komen er moeilijk uit, komen niet op de helft van Walcheren. Schot van Walcheren gaat de eerste poging nog naast, maar de volgende is wel raak 0 -1 ( 17e minuut). Het blijkt nu dat Quinten niet verder kan van de pijn aan zijn wijsvinger, die inmiddels al behoorlijk dik staat.

Kas moet direct in de kleding en Quinten vervangen. We zijn te braaf en Walcheren durft fysiek al heel wat. Dan is daar plots de kans voor Kevin, met schot op doel, wat jammer dat het net naast gaat! Vervolgens kunnen we het nog eens proberen. Jessy mooie pass naar Icecube, beheerst: 1-1! Aftrap en op nieuw proberen opbouwen naar een aanval, dit keer lukt het wel en Margo maakt voor rust de 2-1! Een oppepper voor ons. Vervolgens weer een zware tekkel op Tim zijn voet door 2 speel(st)ers van Walcheren. Tim even op de bank. Inmiddels lopen de emoties aan de kant hoog op, wat even een waarschuwen kost van de scheids. Voor rust de laatste kans: Icecube schot, net naast.

Bal via Edwin naar Samuel naar Icecube, wordt nog een corner voor ons, Icecube pass naar Kevin net naast. Jammer maar goed geprobeerd. WE gaan rusten met 2-1. We maken ons zorgen om de vinger van Quinten die veel pijn doet en ondanks koeling dik wordt. Om 12.00 uur mag hij naar het Ziekenhuis voor een foto!

Jurgen heeft de jongens/ meiden moed ingesproken, mogen ook gerust het duel feller ingaan, maar op een nette manier. Walcheren begint wederom fel en het volgende slachtoffer is Kevin. Die wil door gaan met de bal, wordt via achter flink aangepakt door de nr 4 van Walcheren die nu een tijdstraf krijgt van 10 minuten! Dit betekent dat Walcheren nu 10 minuten meteen speelster minder is. Dit geeft kansen voor ons, Ice cube krijgt een mooie bal voor de voeten: 3-1! Nog steeds een wedstrijd waarbij de emoties hoog oplopen en de scheidsrechter sterk in de schoenen staat. Dan een VAR moment: snelle aanval Walcheren, schot op doel, raakt de lat, stuit op de lijn, maar er niet over, maar de scheidsrechter ziet dit anders en het wordt 3-2!  Opnieuw aftrappen en ten aanval gaan.

Corner voor ons, Sem krijgt de kans, schiet op keepster. Vervolgens nog een mooie vrije trap van Sem, geen spelers voor om af te maken. Dan onze snelle Icecub, alleen op de keepster, schot, bal rolt langzaam naast, jammer! Dan is het Walcheren weer dat het heft in handen neemt, Mochamed, werkt hard om de bal voor zich te houden. Maar Walcheren krijgt de kans, Kas komt goed uit en het schot gaat naast. De laatste 5 minuten staan op de klok. Kevin krijgt vleugels over links, kan alleen een heel eind komen tot hij op de verdediging stuit van Walcheren.  Ook Jessy is gelukkig hersteld en kan proberen uit te halen, keepster red. Vervolgens gaan we het nog eens proberen, goed samenspel Jessy pass Sem en die schiet hard raak:4-2! Na nog een paar spannende minuten fluit de scheidrechter af! Gewonnen met 4-2!

Wat een ontlading en feest! Maar wat een wedstrijd, nog nooit zulke felle duels en emoties langs de lijn en in het veld gezien! Dat het een felle wedstrijd was blijkt wel uit het feit dat Quinten zijn vinger dus heeft gebroken. Dit nieuws kwam om 12.45 uur uit Terneuzen. Namens het hele team en begeleiders: van harte beterschap Quinten!

Voor het team: goed samen gewerkt, met veel inzet gespeeld, hou dit vol. En wat leuk om te zien dat jullie elkaar zo goed aanmoedigen!