Sluis JO12-1 maatje te groot voor Oostburg JO12-3: 7-2

S.V. Oostburg

Zaterdag 1 december 2018 om 10.45 uur wordt er vertrokken richting Sluis. Er staat weer een streekderby op het programma, waar we wel zin in hebben. We zijn bijna compleet op Senne na, die nog revalideert. Quinten keept de eerste helft.

Nog niet goed wakker

Het is fris, maar nog droog als Jessie aftrap voor de eerste helft. De trainer van de thuisploeg heeft onze yell goed gehoord en zegt tegen de spelers van Sluis er direct tegen aan te gaan. Sem en Chai beginnen in de wissel. Na 5 minuten wordt er van bal gewisseld want die is te zacht en dat speelt niet lekker. Niet dat het voor ons veel helpt, want we komen niet op de helft van Sluis. Sluis is dreigend en in de aanval en scoort al gauw het eerste doelpunt, door een speler die geheel vrij staat: 1-0. Na de aftrap is het moeilijk de bal te veroveren en al gauw volgt het tweede doelpunt op de zelfde manier: 2-0.

Tijd voor Oostburg om goed wakker te worden want zo gaat het wel vlug. Een derde aanval van Sluis gaat gelukkig voor ons naast. Dan herpakken we ons en zetten de aanval op, Sen schiet op de paal in de rebound is het Arjen die de bal binnen tikt 2-1. Terug in de wedstrijd, maar Sluis blijft dreigend en aanvallend spelen. Arjen en Kas zijn nu in de wissel en Sem en Chai nemen hun plaats in het veld in. Senna kan van achteruit Sem bereiken, die passt naar Sen, helaas naast. Ook Sluis schiet naast. Chai passt naar Jessie, maar de keeper is klem vast. Voor de time out nog enkele aanvallen van Sluis, waarvan één nog raak is: 3-1.

Aan de bak

Na de time out mag Sem het spel weer herstarten. Waarna Quinten direct weer aan de bak moet en mooi red. Na keepersbal is het Chai die het op de helft van Sluis mag proberen zijn bal wordt aan de zijkant van het doel gepakt door de keeper van Sluis. Een snelle uitbraak van Sluis, waarvan één speler alleen op Quinten af komt, die red koelbloedig! Aan de andere kant gaat het schot van Sem op de keeper, waaruit Sem nog een corner mag nemen, waarbij Sen op de keeper schiet, jammer maar goed geprobeerd!

Er volgt nog een corner van Sem, Chai naar Sem helaas schiet die hard over. Dan is het Sluis weer die diverse aanvallen opzet. Arjen gaat er even uit met een pijnlijke knie, dit duurt niet lang want Chai krijgt een bal in zijn gezicht en zand in zijn oog en Arjen kan terug in het veld. Laatste actie voor de rust: Arjen naar Jessie, die schiet van ver op de keeper, maar klem vast. Rust 3-1.

Na rust

Voor de tweede helft moeten er eerst 5 kippen van het veld worden gejaagd. Kas keept en Quinten komt in het veld. Ook begint het te regenen. De verslaggeefster heeft een mooi plaatsje in de dug-out van Sluis gevonden.

We beginnen goed, met een corner van Jesse, Sem schiet op de keeper. Aanval Sluis die goed wordt weg gewerkt door Sluis, een tweede aanval word door Kas gered. Senna probeert de bal binnen te houden, maar rolt toch over de lijn, om goed voor te geven. Het blijft hard werken voor de verdediging zo legt Kevin ook vele kilometers af om de bal maar van voor het doel te houden. Sen krijgt een vrije trap en schiet deze in één keer op de keeper, maar die is en blijft klem vast. Aan onze kant krijgt Sluis een corner en deze wordt door een vrije speler van Sluis binnen getikt: 4-1. We blijven het wel proberen, maar krijgen voor de tweede time out geen kans en meer.

Flipperkast

Na de tweede time out een goed begin van Quinten, van ver, schot net over. Voor het doel van Kas wordt het ineens een flipperkast. Schot van Sluis eerst naast, toch een corner, op de paal, tweemaal Kas en bal terug in het veld voor Oostburg. Sluis blijft toch veel in bal bezit en op het volgende schot is Kas helaas kansloos: 5-1. Het is en blijft Sluis wat aan de bal is. Chai kan een corner goed weg werken, Kas red, maar de bal komt in de rebound toch terug 6-1. Gelukkig krijgen we ook nog een kans, Sen geeft voor en Jesse kopt de bal binnen 6-2! Ook Sem krijgt een kans, raakt hem verkeerd, bal naast. Dan is het Sluis weer, de verdediging breekt,speler alleen op Kas: 7-2. De laatste kans is nog voor Oostburg, Quinten passt naar Sem, helaas raakt deze hem niet helemaal goed en de bal vliegt over.

Dan fluit de scheidsrechter af en is de wedstrijd gespeeld. Geen penalty’s meer, want de dames staan al klaar om te beginnen. Helaas geen punten, maar we blijven goed ons best doen, proberen goed samen te spelen. Onze leeftijd kunnen we niet ineens verhogen we blijven één van de jongste teams in deze competitie. Dus dan doen jullie het nog niet zo slecht hoor jongens. Fijne Sinterklaas!