JO12-3 speelt gelijk tegen de “reuzen” van Hontenisse JO12-2: 3-3

Zaterdag 17 november is het weer zo ver, de JO12-3 mag aantreden tegen Hontenisse JO12-2, een gemengd team. De vaste supporter doet weer verslag:

Chai is er vandaag niet bij, Senne is nog geblesseerd, nog even en hij kan en mag weer mee doen. Papa Jos fluit deze wedstrijd, Quinten keept de eerste helft.

Voorsprong JO12 Oostburg

Het is even schrikken als we op het veld komen en de JO12-2 van Hontenisse zien. De keeper van Hontenisse is bijna even groot als papa Jos. Zijn dit kinderen van onder de 12 jaar? Bij controle op  de Voetbal app zien we dat de JO12-1 vrij is van Hontenisse, w.s. zijn er hier een paar jongens en meisjes die de JO12-2 versterken? Hontenisse trapt af en de wedstrijd is begonnen. Toch is de eerste kans voor Arjen die een mooi pass richting Kas kan geven, helaas keeper bal. Ondanks de lengte zijn we niet bang en zetten we druk op Hontenisse. In de tegenaanval van Hontenisse is het Quinten die de bal pakt. Schot van Arjen gaat vervolgens op de lange keeper van de bezoekers. Een mooie aan val van Jessy, keeper uit de goal en 1-0 voor ons!

We blijven na de aftrap druk zetten. Schot van Sen op de keeper. Arjen naar Sen, die Jessy kan bereiken, maar weer de keeper die in de weg staat. Als Hontenisse een aanval wil opzetten is het Kevin die goed stoort en de aanval breekt. Sem is in het veld gekomen en krijgt de kans om de bal voor de keeper te brengen. We blijven goed samen spelen: Sen naar Jessy, op de keeper en corner voor ons. Sen neemt de corner en een mooie kopbal van Arjen 2-0! Super jongens, time out.

Uitval

Sem trapt af. Aanval van Hontenisse wordt weer goed verdedigd door Kevin die de bal weg schiet. Een snelle uitval van onze kant: Sen naar Sem, bal terug naar Sen helaas gaat de bal hoog over het doel. Na uit trap van Kas is het  Hontenisse met een snelle uitbraak, weinig weerstand van de verdediging van Oostburg: 2-1. Jammer jongens, blijf opletten. Hontenisse begint wat sterker te spelen en we moeten hard aan de bak.  Corner voor Hontenisse, gelukkig in de verdediging. Als er dan toch een schot komt gaat deze van Hontenisse gelukkig naast! Tegenaanval van onze kant, helaas loopt Sem zich vast in de verdediging.

Aanval van Hontenisse, maar Senna stoort goed en kan de bal overnemen. Vervolgens mag Senna een corner nemen, via Sem naar Kas, die maait met zijn schoen net over de bal! Quinten pakt een terug speel bal, dit levert een vrije trap voor de bezoekers op, gelukkig wordt deze goed weg gewerkt. Vervolgens een nieuwe aanval van onze kant, Sen mooie pass op Jesse en die scoort de 3-1! Sem krijgt een kans, schot op keeper. De bezoekers hebben wat moeite met de achterstand en beginnen met armen en benen te zwaaien. Papa Jos grijpt in en vraagt hiermee te stoppen. We gaan rusten met een 3-1 voorsprong!

Gelijkspel / waar is de VAR?

Na de rust zien we aan beide kanten een keepers wissel. Bij ons keept Kas de tweede helft, bij Hontenisse is de lange jongen nu nummer 14 en staat er een meisje in de goal. Een feller Hontenisse gaat van start na de aftrap direct schot op Kas, die red prachtig! In de rebound volgt wel een corner van Hontenisse die er helaas ingaat door een speelster die vrij staat 3-2!
Jesse probeert het daarna alleen, maar loopt zicht vast in de verdediging. Aanval van Hontenisse nu, maar Arjen is niet bang en kan Jessy bereiken, helaas geen resultaat. Weer krijgt Kas een hard schot van Hontenisse te verwerken, maar hij pakt koelbloedig de bal. Super hoor Kas!

Aan de overkant is het Quinten die afvuurt, maar de keepster red, jammer hoor! In de tegenaanval van Hontenisse, volgen twee corners, maar Kevin werkt ze goed weg. Time out.

Fysiek groter

De eerste aanval na de aftrap van Hontenisse is voor de bezoekers, maar wederom Kas die red. Ook een corner van de bezoekers wordt goed weg gekopt door Arjen. Schot Hontenisse weer Kas die red! Gelukkig maar. De bezoekers blijven druk zetten en gelukkig gaan ballen ook naast onze goal. We moeten hard werken, het valt niet mee tegen jongens en meiden die fysiek groter en ouder zijn. Maar we blijven ons best doen: aanval Sen op de paal en net naast! Enige verwarring bij de supporters, doelpunt of niet, helaas dus niet! Jesse probeert het eens van afstand, op de keepster. Aanval van de bezoekers en Sem kan gelukkig met zijn hard schot de bal weg werken naar voor. Met goed samenspel en overtikken proberen de bezoekers uit te spelen. Arjen naar Jessy schiet op keepster, en Jessy voor een tweede maal op de keepster.

Dan volgt een spannend moment voor ons. Een vrije trap voor Hontenisse, lange jongen neemt hem en de bal draait in één keer achter Kas in de linker hoek. Eerst keert Jos de bal af, de jongen zou niet in gedribbeld hebben. Er volgt veel protest en dan keurt Jos het doelpunt wel goed. Hadden we nu maar een VAR, maar die is er helaas voor ons niet. Het staat 3 – 3.

De laatste 3 minuten gaan in met een Jesse die twee maal net naast schiet. Jesse die naar Arjen kan passen maar die schiet door de spanning net over. Jammer! Maar goed geprobeerd.  Nog een kans: Quinten met een bal die net te hard gaat, anders had Jessy hem kunnen binnen schuiven. Jos fluit af en de strijd is gestreden. Wat hebben jullie het goed gedaan tegen jongens en meiden die een kop groter waren!