Groeten met de voeten bij bekerwedstrijd De Meeuwen JO10 – Oostburg JO10

Afgelopen woensdag, 11 Maart, stond voor de JO10 de bekerwedstrijd uit tegen De Meeuwen op het programma. Op Sportpark D’n Hooghe Hilt bogen de spelertjes knap een 2-1 ruststand om in een 3-5 overwinning. Op naar de kwartfinale!

Groeten met de voeten

Voor en na de wedstrijd werd er goed gehoor gegeven aan de oproep van onze premier en werden er geen handen geschud maar was het ‘groeten met de voeten’ waar iedereen zeer behendig in bleek te zijn aan de beelden te zien.

Wennen

De eerste helft was het nog een beetje wennen aan de omstandigheden in Zoutelande. (Deze werden laatst nog mooi beschreven in een artikel van de K.N.V.B.) En ondanks een aantal mooie reddingen van doelman Xander zochten beide ploegjes de thee op met een 2-1 ruststand.

Tactiek

In de 2e helft werden er, nadat de thuisploeg op 3-1 gekomen was, een aantal ’tactische wisselingen’ doorgevoerd die bleken te helpen. En met een echte geef nooit op mentaliteit en wederom een aantal mooie reddingen van de Oostburg keeper, boog de ploeg een achterstand knap om naar dus de 3-5 overwinning.