Bestuursnieuws Info Senioren Verenigingsnieuws

Leden beslissen voor zaterdagvoetbal

Tijdens de algemene ledenvergadering (ALV) op 30 november 2022 zijn de leden geïnformeerd door het bestuur omtrent ontwikkelen binnen de vereniging en de maatschappij i.r.t. zaterdag- en zondagvoetbal. Tijdens deze ALV is besloten om geen stemming te houden, maar uitgesproken dat het bestuur begin 2023 terugkomt omtrent een stemming. Op 26 januari 2023 was er een buitengewone algemene ledenvergadering gepland.

Als bestuur is het advies gegeven aan de leden om de overstap met de senioren elftallen* te maken naar het zaterdagvoetbal vanaf het seizoen 2023/2024.

(* Oostburg 3 kan nog onder voorwaarden op de zondag voetballen zolang de ploeg bestaat onder bepaalde voorwaarden)

Voorafgaand aan deze buitengewone ledenvergadering zijn er diverse gesprekken geweest met supporters, specifieke selecties en anderen. Op donderdag 19 januari 2023 is ook nog een informatieavond geweest voor toelichting. Als bestuur moet men vooruitkijken om een toekomstbestendige vereniging te blijven.

De buitengewone algemene ledenvergadering werd druk bezocht en 2/3 van de leden die gestemd hebben kozen voor zaterdag. Dat betekent dat vanaf het seizoen 2023/2034 de senioren 1 en 2 op de zaterdag gaan spelen.

Na deze buitengewone algemene ledenvergadering betekent het natuurlijk nu de volgende stap. De gesprekken tussen bestuur, staf, spelers, vrijwilligers etc. zullen gevoerd worden en we zullen ongetwijfeld voor uitdagingen komen te staan. We denken in mogelijkheden en alle leden samen maken de vereniging! En daar zijn we trots op!

Het bestuur.