Activiteitennieuws

Geslaagde editie Zaalvoetbaltoernooi 2017

Zaterdag 30 december was het dan weer zover; het jaarlijkse kerst zaalvoetbaltoernooi van S.V. Oostburg. Net zoals vorig jaar was V.V. IJzendijke ook van de partij als onze samenwerkingspartner binnen de jeugd.

De hele dag werd er lekker gevoetbald. Velen ook blij om weer eens tegen een bal te trappen aangezien er in december vele afgelastingen waren geweest. De jongste jeugd (JO6 en JO7) begonnen om 9.00 uur en als laatste, rond de klok van 23.00 uur, was de finale uit de recreatieve poule bij de volwassenen. Naast het lekker voetballen was het deze dag ook een dag van het uitdeling van cadeautjes…

Prijsuitreiking Grote Clubactie

Rond de klok van 11.30 uur was er namelijk de prijsuitreiking van de verkoop van de loten van de Grote Clubactie. Dit jaar een mooi succes met de verkoop van 766 loten. Iedere speler die 20 loten had verkocht kreeg een mooie bal en de JO9 had als team te samen de meeste loten verkocht. Zij mogen eens lekker friet met een snack en drankje als team gaan eten bij ‘de Smaakmaker’ (de Smaakmaker bedankt!!). Iliano van de Voorde was degene die de meeste loten had verkocht en wel 91 stuks…..

Als men nu denkt dat dit alle cadeautjes deze dag waren heeft het mis. Iedere jeugdspeler en teambegeleiders die van Sinterklaas nog niet een cadeau hadden gehad vanwege het 90 jarig bestaan van de s.v. Oostburg kregen een mooie bidon. Mede mogelijk gemaakt door Restaurant Eigenwijs uit Oostburg. Namens de club hartelijk dank!

Internationale shirts

Naast de cadeautjes werd er volop gevoetbald en stond het plezier voorop. Bij de jeugd zagen we shirts van clubs als Barcelona, Arsenal, Real Madrid, Bayern Munchen en nog veel meer. Ook liepen spelers met shirts van Ajax, Feijenoord en PSV gewoon door elkaar en voetbalden zelfs samen. In Oostburg is dit allemaal mogelijk:-)

Vanaf 19.00 uur was het de beurt aan de ouders, trainers, vrijwilligers, senioren, JO19 en wie het ook leuk vond om tegen een balletje te trappen. Met de aanmeldingen van 16 teams was het een volzet toernooi. Er waren 2 recreatieve poules en 2 prestatieve poules. Namen als ‘de Sjoemelaers’, ‘Tieke’, ‘de Jokers’, ‘Oostburg 2.0’, ‘Old stars’ en nog veel meer kwamen voorbij. De wedstrijden gingen bijna allemaal gelijk op, met hier en daar een verrassing. Voor de inwendige mens kon men een natje en droogje nuttigen in de kantine en aan de vele lege flesjes die er stonden was te zien dat niemand iets was te kort gekomen.

finales

De winnaars van beide poules speelden nog een finale en bij de prestatieve teams eindigden IJzendijke 1 op de 1ste plaats en JO19 op de 2de plaats. De finale was geëindigd in 0-0 en penalty’s moesten uitsluitsel geven. In de recreatieve poule streden Vergane glorie en Oostburg 2.0 om de eindzege en Oostburg 2.0 zegevierde met 1-0. In de kantine was natuurlijk nog de prijsuitreiking voor de finalisten en dit jaar geen pechvogel van het toernooi. De daarbij behorende prijs werd nu overhandigd aan keepster van het toernooi Maud Kuijpers.

Onder het genot van een drankje, halve finale darten en volop gezelligheid werd deze dag afgesloten ergens in de kleine uurtjes.. Organisatie en deelnemers bedankt en hopelijk is/was men 31 december 2017 ook nog een beetje fit om de jaarwisseling goed te vieren en namens de S.V. Oostburg en V.V. IJzendijke iedereen een voorspoedig en gezond 2018!