Activiteitennieuws

Blik op het Velterspark: D’r Bie bedankt S.V. Oostburg

Er was weer volop activiteit binnen de vereniging. In Blik op het Velterspark schrijven we kort over een aantal van de verschillende activiteiten buiten het reguliere voetbalprogramma om.

Voetbal d’r bie bedankt S.V. Oostburg

Het voorjaar is weer in het land. Tijd voor voetbal d’r bie om naar buiten te gaan na een winter in de zaal gevoetbald te hebben.

Voetbal d’r bie? Wat is dat? Voetbal d’r bie is onderdeel van commissie d’r bie. Naast voetbal worden ook zwemlessen, paardrijden en uitstapjes vanuit de commissie georganiseerd. Commissie d’r bie is ontstaan, doordat enkele ouders van een kind met een functiebeperking opmerkten dat er voor hun kinderen geen vrije tijdsactiviteiten georganiseerd werden. De naam, commissie d’r bie, is gekozen omdat we graag willen dat deze kinderen niet langs de zijlijn staan, maar er echt bij horen door mee te kunnen doen met activiteiten. Erbij zijn, of op z’n Cadzands, d’r bie!

Voetbal d’r bie is aan het 4de seizoen bezig. Elke tweede woensdag van de maand trainen we van 15:30 tot 16:30 met een trouwe groep jongens op het voetbalveld van S.V. Oostburg. In de winter lekker warm in de zaal. Ieder voetbalt op zijn eigen niveau. Beperkingen zijn geen enkel probleem. Als je wilt kan je (bijna) alles!

De trainingen hebben altijd een vrolijke toon maar natuurlijk moeten de oefeningen wel zo goed mogelijk uitgevoerd worden. De trainingen worden gegeven door Patrick de Sutter en Jeroen Hertogh. Overigens spelen we geen wedstrijden. Het gaat voornamelijk om het plezier in het voetballen, lekker bewegen en samen sporten.

Nieuwe voetballers zijn altijd welkom. De doelgroep is van 6 tot 26 jaar. Informatie en aanmelden kan via jeroenhertogh@zeelandnet.nl maar je kan ons natuurlijk ook altijd persoonlijk benaderen.

“S.V. Oostburg bedankt voor het beschikbaar stellen van het veld!”

Wij wensen de prachtige groep van d’r bie weer veel plezier op de trainingen!

Winnaars bekend op de laatste kaartavond

Vorige week was de laatste editie van de kaartavonden. In deze 4e editie schoven de bekende gezichten weer aan voor een gezellig avondje jokeren en bieden. Er waren weer tal van prijzen waarvoor wij natuurlijk de sponsoren weer hartelijk bedanken! De sponsoren, de uitslag van de avond en de algehele uitslag over 4 edities kun je op de kaartpagina terug vinden. Bij het Jokeren was Karin Leenhouts de ‘overall’ winnares en bij het Bieden was Felix de Smit over 4 avonden de beste. De organisatie dankt iedereen die ook dit seizoen weer heeft meegedaan en tot volgend seizoen!

Activiteit rond Pasen

Zoals je eerder al kon lezen, is er tijdens Pasen voor de jongere leden een kleurwedstrijd en kan iedereen het aantal paaseitjes raden die in de glazen pot zitten die op de bar staat. Er is al veel geraden en de prijzen zijn inmiddels ook gearriveerd! Een lekkere chocolade paashaas:) Er kan nog geraden worden t/m 22 April.