HPC’16 geeft de JO17-1 een lesje effectiviteit

S.V. Oostburg

Deze Zaterdag stond voor de JO17-1 de wedstrijd tegen HPC’16 op het programma. Het werd een wedstrijd waar de rood-zwarten zeker kansen kregen maar de bezoekers beter met hun kansen omsprongen.

Gelijkopgaand

Oostburg / IJzendijke kwam goed uit de startblokken en kreeg al in de beginfase een kans om de score te openen. Maar een goed spelende HPC keeper voorkwam dat. Dit was het moment voor HPC om wakker te worden. Ze speelden een aantal keren goed de lange bal maar de spitsen stonden buitenspel. Je zou denken dat Oos./IJz. gewaarschuwd was na deze momenten maar bij een derde keer was een aanval geen buitenspel en schoot de HPC spits beheerst binnen: 0-1. Hierna waren er over en weer kansen maar deze werden niet benut en zo kwam de drinkpauze voor Oos./IJz. niet ongelegen.

Counters

Na de drinkpauze was het HPC wat het betere van het spel had en was een aantal keren gevaarlijk op de counter. Éen van deze aanvallen werd door de verdediging tot corner verwerkt en deze werd op de lat gekopt door een inlopende speler van HPC. Daar kwam Oos./IJz. dus goed weg. Op de spaarzame uitvallen die Oos./IJz. kreeg, was het telkens de keeper van HPC die in de weg stond. Dus gingen beide ploegen rusten met 0-1 op het scorebord.

2e helft

Na de rust kwamen de rood-zwarten scherp uit de kleedkamer en kregen direct een aantal kansen maar was het wederom de HPC keeper die zeer attent reageerde. Bij een uitval aan de andere kant kon de Oos./IJz. keeper met hulp van de paal de 0-2 voorkomen. Uit een daaruit voortkomend offensief van HPC kon een Oos./IJz. verdediger de bal wegwerken en kwam warempel de spits van de rood-zwarten vrij en schoot hem, ietwat tegen het spelbeeld, binnen: 1-1

Van slag

Na het doelpunt was HPC wat van slag en was het Oos/IJz. wat het betere van het spel had. Toch werden de kansen die hieruit voortkwamen niet benut. En dan bleek HPC een effectieve ploeg want aan de andere kant schoof hun spits wel de 1-2 binnen. En even later, bij een corner gooiden ze de wedstrijd helemaal in het slot door de 1-3 binnen te schieten. Dit nadat de Oos./IJz. keeper de bal nog wist te keren in eerste instantie.

In de laatste minuut van de wedstrijd, kwam de spits van Oos./IJz. nog oog in oog met de HPC doelman maar deze bleek, zoals al de gehele middag, de grote sta in de weg. En zo eindigde deze wedstrijd in 1-3