Winst voor JO15-1 in oefenpartij tegen Sluis

Na de uitschakeling voor de beker tegen Kloetinge JO15-1 op 16 dec. 2017 en een winterstop met rust, zaalvoetbaltoernooi en trainen op diverse lokaties werd nu de 1vriendschappelijke wedstrijd van het nieuwe seizoen gespeeld in IJzendijke. Dat winst opleverde tegen Sluis JO15-1.

Fysiek sterker

Natuurlijk was IJzendijke/Oostburg stukken sterker, vooral fysiek, maar ze spelen dan ook 2 klassen hoger. Bij Sluis waren er verschillende spelertjes, die echt stukken boven de middelmaat uitstaken. dus ze gaven goed partij. IJzendijke/Oostburg speelde voornamelijk bijzonder slordig. In zulke wedstrijdjes moet je de bal eindeloos lang in de ploeg kunnen houden. Maar door heel slordig spel plus geen optimale beleving gebeurde dit zelden of nooit.

Slordige passes

Er waren momenten bij dat sommige spelers aan de bal zomaar doelloos ging lopen tot ze de bal weer kwijt raakten of hem gewoon weer inleverde aan Sluis, Ook als er jongens vrij liepen op 10 á 15 meter afstand en hem dan nog niet eens zuiver in de voeten konden spelen. Of als die jongens wel eens een keer goed aangespeeld werden, dan sprong die bal weer 5 meter van hun voeten weg.

Focus

Kortom het was duidelijk de eerste keer na een lange winterstop dat de focus er nog niet helemaal was. Maar ja, daar zijn deze wedstrijdjes voor en het is maar goed ook, dat er wat wedstrijden ingelast worden voordat het echte werk weer begint. Al met al een keurige uitslag.

Uitslag 9 – 0. Ruststand 5 – 0.

Doelpunten: Damian 4   Jelte 2  Kevin 2  Timo 1.
Assists: Kevin 3  Jelte 2  Siebe 2  Julian 1  Damian 1.