JO15-1 maakt progressie bij Walcheren en wint

S.V. Oostburg

Op Hemelvaartsdag 10 mei moest de JO15-1 van IJzendijke/Oostburg een inhaal wedstrijd spelen in Vlissingen tegen Walcheren JO15-1. Hieronder een korte samenvatting van de vaste supporter:

Ideaal

De laatste wedstrijd van de najaarscompetitie werd indertijd met 1-0 verloren en ook nu stond Walcheren enkele plaatsen op de ranglijst hoger dan onze JO15. Het weer was ideaal om een lekkere pot te voetballen, al beginnen de velden alweer droog te worden na een aantal zomerse dagen. Het 1e kwartier was het wat aftasten van elkaars mogelijkheden waarbij Walcheren optisch wat beter leek, maar in het spel van IJzendijke/Oostburg zat veel meer rust. Walcheren was aanvallend ongevaarlijk. Uit een prachtige steekbal van Julian scoorde Siebe beheerst 0-1.

Combinaties

10 minuten later volgde een prachtige vrije trap van Nout die de bal panklaar achter de verdediging op de precies op tijd inlopende Björn  plaatste en dat betekende 0-2. Enkele minuten later wéér een goeie één-twee combinatie, nu tussen Siebe en Julian en dat werd 0-3. Bij één van de sporadische tegen aanvallen stond de verdediging echt te slapen en weigerde in te grijpen , zodat de kleinste speler op het veld de 1-3 tegen de touwen joeg. Ruststand: 1-3

2e helft

Na rust een zelfde spelbeeld. Walcheren werkte hard, maar had te weinig in te brengen om gevaarlijk te worden. 5 minuten na rust weer een keurige één- twee tussen Julian en Kevin en dat werd 1-4. Daarna een mooi steekpassje van de steeds beter draaiende Jason op Kevin en toen was het 1-5. Daarna scoorde Julian nog 2x, beide keren uit een pass van Siebe en dat maakte de eindstand op 1-7.

Kansrijk

Sommige spelers spelen bijna blindelings in elkaars voeten, of op het juiste moment in de diepte, om daarna zonder bal mee te bewegen zodat ze in kansrijke positie komen. Leuk om te zien dat de gehele ploeg progressie maakt. Trainer Sylvan  werd zoals verwacht moeiteloos vervangen door grensrechter Jurgen. Zaterdag naar HVV24/Clinge en ik voorzie een zelfde soort wedstrijd.

Doelpunten: Julian 3x     Siebe 2x    Kevin 1x en Bjorn  1x
Assists  : Kevin 2x    Siebe 2x    Nout  1x   Julian  1x     Jason   1x