JO15-1 overklast en verliest van Terneuzen JO15-1

Vooraf werd er geopperd dat de winnaar van deze wedstrijd wel eens de winterkampioen zou worden. De uitkomst was overduidelijk. Met liefst 6-0 werd Oostburg/IJzendijke terug naar huis gestuurd. Hieronder een kort verslag van een reporter langs de lijn.

Het begon met een afzegging van de zieke Yvo Scherbeyn en je kon zien dat hij enorm gemist werd. Ook de ervaren trainer/coach Sylvan was niet gelukkig bij het invullen van de vacature voor Yvo. Hij wilde het team niet wijzigen zodat iedereen vanuit zijn eigen positie kon blijven voetballen. Zulke fouten kunnen gebeuren, maar om dan tot de rust te wachten om dit te herstellen, is wel heel erg laat. Dit had ook al namelijk na 5 minuten gekund.

Tijdens de wedstrijd bleek dat Terneuzen een beter geheel was dan Oostburg/IJzendijke en bovendien 2 spelers er bij had lopen die ver boven de rest uitstaken. De nr.10 bijvoorbeeld met een fabelachtige techniek en een fantastisch overzicht. En dan nog een goede speler in het midden, die ook vanuit het middenveld het tempo dicteerde. We hoopten op een leuke wedstrijd van 2 goeie ploegen, maar van gelijkwaardigheid was vandaag helaas geen sprake.

Nu proberen de 2e plaats in de poule te bereiken. Het is namelijk wel zo dat één slechte wedstrijd nog niet betekend dat je dan ook een slecht jaar hebt. Er zijn nog wedstrijden tegen HVV24/Clinge, dan nog tegen R.C.S. en tot slot tegen Walcheren. Dan kun je nog hoog in het linker rijtje eindigen en dat zou toch een prachtig resultaat zijn. Kop op, schouders er onder en mét en vóór elkaar knokken!