JO15-1 loopt tegen 2e competitie nederlaag aan

Voor de laatste wedstrijd van de competitie moest de JO15-1 aantreden tegen S.V. Walcheren JO15-1. Een kort verslag van de vaste supporter.

Het is al jarenlang bekend dat de jeugdopleiding bij Walcheren goed is. Jaar in jaar uit proberen ze bij Walcheren vanuit de jongste jeugd het voetbal zonder al te veel poespas over te brengen op hun jeugdelftalletjes. En dat lukt al jaren aardig. Daar had de Oostburg/IJzendijke combinatie het vandaag behoorlijk moeilijk mee. Walcheren speelde zoals wij het graag zien: Technisch vaardig, goed de vrije man zoeken en indien nodig hard maar fair ingrijpen. Oostburg/Ijzendijke was hier vandaag niet echt tegen opgewassen. Dan kregen we nog een doelpunt tegen wat absoluut niet nodig was. Eén van onze verdedigers vergat de bal weg te koppen en Walcheren maakte hier dankbaar gebruik van.

na rust

Ná rust zat er in elk geval veel meer ambitie in het spel, maar het kwaad was al geschied. Walcheren won dus verdiend. Als je per team maar een paar kansen krijgt en je benut er één en de tegenstander niet, dan win je verdiend. Deze keer was Walcheren dus verdiend winnaar, wat overigens niet inhoud dat we een slechte competitie gespeeld hebben!

9 wedstrijden gespeeld.
6 gewonnen
1 gelijk gespeeld
2 verloren

Wat resulteerde in een prachtige 2e plaats! Mij dunkt dat een team dat voor het eerst 1e klas speelt, met zo’n resultaat best trots mag zijn

Ik ben benieuwd hoe het zich verder ontwikkeld in de nieuwe voorjaarscompetitie.