JO15-1 zet opmars voort en wint ook van Arnemuiden

Tot zaterdag 4 November, was ook Arnemuiden JO15-1 nog ongeslagen. Dat beloofde dus wat voor deze wedstrijd. Hieronder een verslag van een zeer enthousiaste supporter.

In de beginfase leek het ook een echte, spannende en goeie wedstrijd te worden. Na enkele minuten, toen Arnemuiden nog fris v.d. lever liep te voetballen, ineens via een razendsnelle counter de 0-1 op het scorebord zette, zag het er naar uit dat het wel eens een hele moeilijke middag zou kunnen worden.

Maar Oostburg/IJzendijke herstelde zich en speelde vooral voor de rust Arnemuiden helemaal naar huis. Hoewel Arnemuiden echt niet slecht speelde, was er voor hen geen houden aan. Een ontketend Oostburg/IJzendijke speelde oogstrelend voetbal, de ene keer over links, de andere keer over rechts, dan weer door het midden en alles in een hoog tempo!

De ruststand was 4-1, waarbij het ene doelpunt nog mooier was dan het andere. Na rust was het spel jammer genoeg een stuk minder. Je ziet het dikwijls dat wanneer je met zo’n voorsprong de rust ingaat, de concentratie, de scherpte en de beleving een stuk minder is. Als ze dat ook nog eens kunnen verbeteren wordt het helemaal leuk. Halverwege de 2e helft werd het nog 5-1.

Het mooiste compliment kregen de JO15 van een Arnemuiden supporter: Arnemuiden is een goeie ploeg, speelde een leuke wedstrijd, maar dit Oostburg/IJzendijke daar zou je gewoon jaloers op worden! Volgend weekend gaan we naar Terneuzen. Winst of verlies maakt niet uit, als BEIDE teams ons met goed voetbal vermaken. Ze zullen, denk ik, allebei, ongeacht de uitslag van deze wedstrijd in de nieuw te vormen 1e klas uitkomen.

Na een 0-1 binnen 3 minuten werd uiteindelijk met 5-1 gewonnen

Doelp. Siebe 2x     Julian 2x     Kevin 1x