JO15-1 start voorjaarscompetitie goed tegen MZC ’11

S.V. Oostburg

Eindelijk is de voorjaarscompetitie van start gegaan voor de C’s van de IJzendijke/Oostburg combinatie. Hieronder een kort verslag van de vaste supporter.

Extra ploegen

We hadden zo gehoopt dat we in de andere 1e klasse zouden ingedeeld worden. Maar helaas bleef het bij 2 extra ploegen er bij uit de Brabantse regio t.w. MOC’17 uit Bergen op Zoom en WVV ’67 uit Woensdrecht. Zodoende zullen de wedstrijden tegen Terneuzen, Terneuzense Boys en Kloetinge 2, de krakers van dit seizoen zijn. Als doelstelling mag je gerust op een plaats bij de eerste drie inzetten.

Kunstgras

Vandaag dus de eerste wedstrijd en je kon zien dat MZC heel dikwijls op kunstgras traint en speelt. Ze spelen best verzorgd voetbal, maar alleen in een veel te traag tempo, waardoor IJzendijke/Oostburg. de bal heel snel terug kon veroveren, Wanneer eenmaal in balbezit was het zoals we al vaak gezien hebben. Af en toe combinaties waarbij je je vingers aflikt, maar soms zou je gezegd hebben dat ze al last hadden van voorjaarsmoeheid.

Mooie doelpunten

Er vielen wel prachtige doelpunten, waarbij het gebeurde dat de opbouw vanaf Quintin over 3 of 4 schijven bij de spitsen belandde, die met veel overtuiging de bal tegen de netten joegen. Als ze de slordige momenten nu eens konden omzetten in vuur, dan zouden ze wéér stappen kunnen maken.

De volgende wedstrijd is de derby tegen Terneuzen. In de najaarscompetitie was het een hopeloze en verdiende 6-0 nederlaag. Ik ben benieuwd! De wedstrijd is weer op het kunstgrasveld op de prachtige accommodatie van V.V. Terneuzen.

MZC ’11 – IJzendijke/Oostburg.
Uitslag: 0-4  Ruststand: 0-2

Score:     Timo     0-1               Assists:     Kevin